رئیس سازمان تأمین اجتماعی اردکان:

۹۱ درصد از جمعیت شهرستان اردکان تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند

رئیس سازمان تأمین اجتماعی اردکان با اشاره به افزایش تعداد بیمه‌شدگان این سازمان در شهرستان اردکان، گفت: ۹۱ درصد از جمعیت شهرستان اردکان تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.
کد خبر: ۹۲۵۶۹۹۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، سید علی میرقانعی در گفتگو با خبرگزاری بسیج ضمن تبریک هفته تأمین اجتماعی خدمت تمامی تلاشگران عرصه کار و تولید، کارفرمایان، کارآفرینان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، گفت: سازمان تأمین اجتماعی مظهر استقرار و تضمین امنیت و عدالت اجتماعی، نقش اساسی در پشتیبانی و صیانت از نیروی کار و بهبود مناسبات اقتصادی و اجتماعی در فرآیند توسعه کشور ایفا می‌کند و درواقع ایجاد آرامش و امنیت روانی نیرو‌های مولد کشور، راهبرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان یک دستگاه عمومی غیردولتی با هویت اجتماعی و اقتصادی و با استقلال اداری مالی اداره می‌شود ازاین‌رو منابع سازمان از محل حق بیمه‌ها و با مشارکت بیمه‌شده و کارفرما تأمین می‌شود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی اردکان اظهار داشت: این سازمان به‌عنوان زمینه‌ساز تحقق شعار جهش تولید که امسال از سوی مقام معظم رهبری به این عنوان نام‌گذاری شده است از تعامل کارفرمایان واحد‌های تولیدی در حمایت و پشتیبانی از نیروی کار در راستای اهداف توسعه پایدار کشور تشکر و قدردانی می‌کند.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی شعبه اردکان خدمات و تعهدات قانونی خود را به ۳۰ هزار و ۹۸ نفر بیمه‌شده اصلی و ۴ هزار و ۳۸۳ نفر بازنشسته، ازکارافتاده و بازماندگان ارائه می‌کند و افراد تحت تبعی آن‌ها ۵۴ هزار و ۷۸۳ نفر است.

میرقانعی تصریح کرد: با مجموع احتساب بیمه‌شدگان اصلی و تبعی آن‌ها، ۸۹ هزار و ۲۶۴ نفر از جمعیت شهرستان اردکان یعنی ۹۱ درصد از این جمعیت تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی گفت: تعداد بیمه‌شدگان در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۳ درصد رشد داشته است همچنین تعداد افراد بازنشسته، ازکارافتاده و بازمانده در سال ۹۸ نسبت به سال قبل ۱۰.۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی اردکان افزود: تعداد احکام صادره بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به میزان ۳۸.۲ درصد رشد داشته است همچنین تعداد احکام بازنشستگی عادی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل ۱۳.۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سال ۹۸ بابت تعهدات کوتاه‌مدت که شامل کمک‌هزینه ازدواج، کمک‌هزینه بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک‌هزینه وسایل پزشکی و کمک‌هزینه کفن‌ودفن می‌باشد بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ۳ هزار و ۶۷۶ نفر از بیمه‌شدگان پرداخت‌شده است. همچنین بابت تعهدات بلندمدت سازمان در سال ۹۸ به بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان بالغ‌بر ۱۰۲ میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

میرقانعی در پایان اظهار داشت: در سال ۹۸ به بیمه‌شدگان تحت پوشش که بیکار شده‌اند مبلغ ۸ میلیارد تومان پرداخت‌شده است و مدت دریافت بیمه بیکاری نیز جزو سوابق پرداخت حق بیمه آنان محسوب گردیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار