خبرهای داغ:
معاون حمایت سلامت و خانواده کمیته امداد گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد از مددجویان تحت حمایت در مناطق روستایی استان قزوین زندگی می کنند.
کد خبر: ۹۲۵۷۱۰۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد صیادی در نشست مشترک معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: رویکرد کمیته امداد امام (ره) خدمت رسانی به محرومان در ابعاد مختلف است که یکی از این حمایت ها در حوزه ارتقای علمی مددجویان است.

وی ادامه داد: مددجویان برای داشتن اشتغال و برای ارتقای زندگی به علم و تحصیل نیاز دارند بنابراین این نهاد از فراگیری علم و دانش توسط مددجویان استقبال می کند.

معاون حمایت سلامت و خانواده کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: مددجو برای ایجاد اشتغال هم باید سواد متناسب را داشته باشد از طرفی امروز نگاه این نهاد در اشتغال زایی به مشاغلی که توجیه اقتصادی ندارد، نیست بلکه از اشتغال زایی مبتنی بر شرایط روز اقتصادی و نوآور حمایت می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت مددجویان استان قزوین گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که ۵۵ درصد از مددجویان تحت حمایت در مناطق روستایی استان قزوین زندگی می کنند.

صیادی خاطرنشان کرد: زندگی روستایی با ویژگی های خاص خودش در جریان است از این رو مساعدت به نیازمندان در این مناطق با سهولت ها و مشقت های خاص خود همراه است.

وی عنوان کرد: برخی از روستاهای استان در نزدیکی شهرها قرار دارند که خدمت رسانی به آنها با توجه به نزدیکی و در دسترس بودن به راحتی در جریان است.

معاون حمایت سلامت و خانواده کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: اما خدمت رسانی به نیازمندان ساکن در روستاهای دور و به خصوص روستاهای کم رفت و آمد با سختی های خاص خود، موجب شده تا این نهاد از همکاری های فی مابین برای ارتقای خدمت رسانی به این مناطق استقبال کند.

وی تأکید کرد: کمیته امداد امام (ره) یک نهاد مردمی است که سرمایه اش اعتماد مردم، اندیشه اش خدمت خالصانه به مردم و شیوه اش بهره گیری از ظرفیت های مردمی است .

صیادی اظهارکرد: در حقیقت این نهاد ، حلقه واسطه بین اغنیاء و فقراست ، واسطه ای که بهره ای جز لذت در کنار مردم بودن را جستجو نمی کند از این رو باید با کار جهادی وارد شد و این کار جهادی در مناطق روستایی بیش از پیش احساس می شود.

وی یادآورشد: کمیته امداد امام (ره) با هدف ارتقای خدمت رسانی به محرومان مناطق روستایی در حال حاضر با بنیاد مسکن و بسیج سازندگی همکاری دارد ولی برای رسیدن به برنامه ها، این همکاری ها به لحاظ کمی و کیفی باید افزایش پیدا کند.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها