خبرهای داغ:
قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف کشور درگفتگو با بسیج
حجت الاسلام روح الله میرزایی گفت: تفکر غلط حاکم درجامعه میخواهد امربه معروف و نهی از منکر محدود باشد،زیرا این مهم، نظارت عمومی مردم را بالا می‌برد و موجب می شود عرصه برای فساد های آنها کم ‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۷۱۲۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

حجت الاسلام روح الله میرزایی قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف کشور درگفتگو باخبرنگار بسیج، پیرامون سنگ اندازی برخی مسئولین درخصوص اجرای صحیح امر به معرو و نهی از منکر اظهارکرد: تفکرات غلطی در کشور حاکم شده است که می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر را به سوی موضوعات خاص و پیش و پا افتاده محدود کنند ولی با توجه به فرموده رهبر انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر شامل حوزه های گوناگون می‌شود و مهم ترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر حوزه مسئولین جامعه است.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور افزود: از آنجا که احقاق حق آمر به معروف و ناهی از منکر یکی دیگر از وظایف این ستاد است، برخی مسئولین با اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حد کلان مخالف هستند و می خواهند مطالبه امر به معروف و نهی از منکر محدود و محصور باشد،زیرا این مهم، نظارت عمومی مردم را بالا می‌برد و موجب می شود عرصه برای فساد های آنها کم ‌شود.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اقدامات ستاد جهت احیای فرهنگ حجاب گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر علی رغم فشاربسیار مسئولین برای احیای فرهنگ حجاب تمام تلاش خود را انجام می‌دهد، رویکرد اول این ستاد احیای نام امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم است یعنی مردم با شنیدن نام امر به معروف و نهی از منکر تنها یاد عفاف و حجاب و گشت ارشاد نیفتند بلکه وظیفه شرعی خود را به یاد آورند.

 

وی افزود: مهم‌ترین مسئله امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد و حفظ نظام اسلامی است؛ این امر به معروف است. معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی نداریم؛ هر کسی که در راه حفظ عزّت و آبروی ملّت ایران تلاش کند، امر به معروف تلقی می شود.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور گفت: یکی دیگر از رویکردهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به فریاد فساد سردادن توسط آمر و ناهی را از سر گرفته ایم.

 

سرپرست معاونت اجتماعی ستاد ادامه داد: تصور غلط این است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با همه منکرات برخورد کند در حالی که ما ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم یعنی باید در جامعه مردم را با وظایف خود آشنا کنیم تا خود به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

 

حجت الاسلام میرزایی بیان کرد: دو فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر این است که اگر می‌خواهید در احیای امر به معروف و نهی از منکر به مطالبات خود بپردازید نخست لشکر مطالبه گری،راه بیندازید و دوم اینکه آتش به اختیار نه فقط در مسائل فرهنگی بلکه در همه مسائل مردم تا حصول نتیجه بایستید.

 

وی با اشاره به جریان عصیان گری علیه فرهنگ اسلامی ایران در فضای حقیقی و مجازی اذعان کرد: از دهه هفتاد راجع به شبیخون و تهاجم فرهنگی، هشدارهایی توسط مقام معظم رهبری داده شد که متاسفانه روز به روز مدل تهاجم در حال تغییر است،با راه اندازی فضای مجازی و ورود سلبریتی ها این رویداد در حال گسترده شدن است، سلبریتی ها به دنبال ترویج فساد در جامعه اند تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را تغییر ‌دهد.

 

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: لذا از گروه های جهادی که در عرصه مبارزه با هرگونه ترویج فساد و عصیانگری، فعالیت تخصصی می نمایند دعوت می کنیم تا از حمایت های جدی برخوردار شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها