با نهادینه کردن نظام تربیت اسلامی تمامی مشکلات حل خواهد شد/اصل مهم در نظام تربیتی رفاقت است

فرمانده سپاه ثارالله اظهار کرد :  همه فرماندهان ما باید نظام تربیتی را جدی بگیرند و پایه همه فعالیت‌های ما در سپاه و بسیج مسائل تربیتی باشد و در نظام تربیتی تذکر جایی ندارد و صمیمت و رفاقت اصل مهم این نظام است.
کد خبر: ۹۲۵۷۱۴۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  صبح امروز جشنواره برترین های صالحین و اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج در ستاد سپاه ثارالله استان کرمان با حضور فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از بسیجیان و پاسداران برگزار شد

سردار معروفی در این مراسم ضمن خیر مقدم به همه حضار و تبریک به برگزیدگان مسابقات قرآنی اظهار داشت: نظام تربیتی مورد توجه ویژه  مقام معظم رهبری است که در  جلسات خصوصی  مکرراً  به  برگزاری اردوهای جهادی، راهیان نور و نظام تربیتی صالحین مورد تاکید کرده اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  افزود: اصل یک جامعه در تمامی سطوح  نظام تربیتی آن جامعه است و فلسفه وجودی بعث پیامبر اعظم (ص) نیز سعادت بشری است

وی ادامه داد: نظام تربیتی مقام معظم رهبری ، امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برگرفته از نظام تربیتی ائمه هدی(ع) و عاشورا است که نتیجه آن مصونیت دنیا و آخرت است و نمی‌شود انسان به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک کرده و زمین بخورد و اگر زمین هم بخورد ائمه دست او را خواهند گرفت.

سردار معروفی تصریح کرد:  در تمام ماموریت‌هایی که در سپاه و انقلاب  اصل  نظام تربیتی مورد نظر است  تقوا و عبادت در نظام تربیتی قرآن و پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) تعریف می‌شوند.

وی  افزود: مکتب عاشورا بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مکتب تربیتی  است که اگر بتوان با نگاه قرآن و اهل‌بیت نظام تربیتی اسلام را در جامعه و در وجود خودمان نهادینه و پیاده کنیم مشکلات ما حل می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه مشکلاتی که در زمینه عفاف و حجاب در جامعه داریم برای این است که نظام تربیتی جایگاه خود را ندارد گفت: در حوزه نظام تربیتی نباید خود را در گیر آمار و کمیت‌ها کنیم و در این حوزه کیفیت عملکرد بسیار مهم است.

این مقام مسئول بیان داشت: باید کاری کنیم که مساجد ما از جوانان پر شود و نظام تربیتی ما جایگاه واقعی خود را داشته باشد.

سردار معروفی با بیان اینکه خروجی نظام تربیتی ما باید چادر، عزت و شرف باشد و این هنر دین است گفت: اگر ضعفی هم وجود دارد به دلیل این است که ما در مدیریت اجرایی خود ضعف داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: قرآن جنبه بازدارندگی و نورانیت دارد و توجه به آن در نظام تربیتی اسلامی اهمیت دارد  در نظام تربیتی صالحین 4 ماموریت در حوزه بصیرتی، اعتقادی و مهارت‌افزایی  به ما داده شده است.

وی  افزود: مهارت افزایی تنها در حوزه سیاسی نیست و موارد تربیتی خانواده چون فرزندپروری و شوهرداری نیز در این حوزه قرار می‌گیرد.

سردار معروفی با بیان اینکه باید محور تربیت در جامعه قرآن گذاشته شده، سبک زندگی ما با قرآن تنظیم شود و اولویت اصلی ما باشد افزود: قران آرامش بخش است حتی اگر درک درستی از قرآن نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آیات قرآن با توجه به شرایط روز باید تفسیر شود تا از آن استفاده کنیم افزود: اگر قرآن و ولایت در کنار هم قرار نگیرند حقیقت دین نادیده گرفته می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ولایت یعنی ائمه و امروز حقیقت دین در انقلاب اسلامی و بدست ولایت فقیه است گفت: اگر نظام تربیتی ما برپایه و اصول خودش باشد دیگر صفین به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه نمونه‌هایی از تربیت دینی اسلامی و قرآنی را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس دید افزود: اینکه جبهه ما در طول هشت سال دفاع مقدس انسان‌ساز شد برای این بود که عملگرا بودند.

سردار معروفی ادامه داد: اینکه نظام ولایی حاج قاسم فوق‌العاده است به این دلیل است که نظام ولایی حتج قاسم نظام ولایی حقیقت دین و ذوب در ولایت است گفت : حاج قاسم ولایت‌پذیر نبود ولایت باور بود و نتیجه آن را در جهان اسلام و جبهه مقاومت دیدیم.

فرمانده سپاه ثارالله افرود:  همه فرماندهان ما باید نظام تربیتی را جدی بگیرند و پایه همه فعالیت‌های ما در سپاه و بسیج مسائل تربیتی باشد و در نظام تربیتی تذکر جایی ندارد و صمیمت و رفاقت اصل مهم این نظام است.

سردار معروفی خاطرنشان کرد:گام دوم انقلاب باید در مسیر معنویت افزایی و آرامش جامعه حرکت کنیم که رسالت و ماموریت ما در جامعه است،از این رو لازم است که نیازهای جامعه شناسایی و همه در کنار هم پای کار آمده و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها اقدام بزرگی در نظام تربیتی انجام دهیم.

 

ارسال نظرات