ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهرستان اردبیل در اطلاعیه شماره ۹ خود با تکرار و هشدارِ وضعیت قرمز، آرایشگاه‌های زنانه، سینماها و اماکنی که فعالیت آن‌ها مستلزم تجمع افراد است، را تعطیل اعلام نمود.
کد خبر: ۹۲۵۷۲۲۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

اعلام تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و سینماها

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهرستان اردبیل در اطلاعیه شماره ۹ خود با تکرار و هشدارِ وضعیت قرمز، آرایشگاه‌های زنانه، سینماها و اماکنی که فعالیت آن‌ها مستلزم تجمع افراد است، را تعطیل اعلام نمود.

متن کامل اطلاعیه شماره ۹ این ستاد خطاب به مردم شهرستان اردبیل به شرح ذیل است:

ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در عمل به مسؤولیت و پیرو اطلاعیه قبلی با تکرار و هشدارِ وضعیت قرمز، با تأکید مضاعف همه را به رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی دعوت می‌کند.

اگر چه عملکرد حوزه اطلاع‌رسانی و اعلان هشدارها و تأکیدها مناسب ارزیابی می‌شود، اما با کمال تأسف شاهد بی‌توجهی، بی مبالاتی و بی‌مسئؤولیتی بخش‌های قابل توجهی از مردم هستیم. 

اینک که بیش از دوره قبل در معرض تهدیدهای جان‌فرسای موج دوم شیوع ویروس کرونا قرار داریم لازم است با قبول شرایط موجود، سبک زندگی را در مسیر تأمین حداکثری سلامت خانواده و جامعه تغییر دهیم.

لذا با اعلام مجدد ممنوعیت کامل برگزاری هرگونه مراسم مربوط به ازدواج از جمله عقد و عروسی در تالارها و همچنین ممنوعیت کامل مراسم ترحیم در اماکن عمومی و منازل توجه عموم اهالی و ساکنان را به موارد ذیل جلب می‌کند:

۱ – در وضعیت قرمز همه آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی زنانه به طور کامل تعطیل هستند و لازم است صاحبان و کارکنان این حرفه، توجه لازم را در خصوص همکاری با عوامل محترم دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، نهادها و نیروهای مراقبتی و انتظامی به‌عمل آورند.

۲ – کلیه تالارهای پذیرایی، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی، مهدهای کودک، سالن‌های سینما، نمایش، موزه‌ها، مراکز تفریحی، ورزشی، استخرهای سرپوشیده، گیم‌نت، شهر بازی، سالن‌های بدنسازی و موارد مشابه که فعالیت آن‌ها مستلزم تجمع افراد است، کاملاً تعطیل هستند.

۳ – با توجه به نگرانی و دلهره مردم در خصوص احتمال ابتلا به بیماری کرونا و مراجعه مستقیم به بیمارستانها، از همه شما مردم درخواست میشود در مرحله اول از مراجعه به بیمارستانها اکیدا خودداری و به نزدیکترین درمانگاه یا مطب مراجعه کنید و همچنین با مراجعه به سامانه ir.gov.salamat و سایر اپلیکیشن‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، وضعیت سلامت خود و خانواده را ثبت کنید.

برای حفظ جان و سلامت خود و خانواده لازم است در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنید و بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی و حتی فاصله‌گذاری‌های خانوادگی را جداً رعایت کنید.

منبع: ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا - شهرستان اردبیل

ارسال نظرات