خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان استان مشهد:

لزوم تکشیل کار گروه و اجرای مصوبه 420 و متمم 820 در زمینه عفاف و حجاب

مسئول بسیج جامعه زنان استان مشهد گفت: باید تمامی مصوبه 420 و متمم 820 اجرایی شود همچنین باید سه کار گروه محتوایی، کارگروه ترویجی فرهنگی و کار گروه پشتیبانی وحمایتی تشکیل شود تا از این طریق با یکدیگر منسجم و هماهنگ عمل کنند تا خلاها از بین برود.
کد خبر: ۹۲۵۷۴۸۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

 

 

رویا حیدر زاده مسئول بسیج جامعه زنان استان مشهد درگفت‌وگو با خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، درباره اقدامات بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی به هفته عفاف، گفت:  سه مانورخاص در استان  که شامل مانور فرهنگی ، مانور رسانه ای و مانور مطالبه گری برنامه ریزی شده است در مانور فرهنگی که تبلیغات شهری گسترده در سطح استان و شهرستانهای صورت گرفته است همچنین در پارکها و بوستانها به صورت نمایش فیلم، تریبون آزاد، ایستگاه های فرهنگی که پخش سرود، تراک، پوستر و تقدیر از فروشندگان با حجاب، و ... انجام شد در کل مانور فرهنگی با توجه به مناطق بومی و فرهنگ آن منطقه صورت گرفته است.

وی ، اظهار داشت: مانور رسانه ای داشتیم که در فضای مجازی به تولید 3 کلیپ با موضوعات گوهرشاد، حجاب قانونی و امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است، علاوه بر این هشتگ هایی در جامعه زنان در فضای مجازی اضافه شده است در هشتک کشوری موضوع «تجربه آرامش» و «زن محترم است» و «رضاخان قاتل زنان» از هشتکهای دیگر است که در فضای مجازی فعالیت دارد.

حیدرزاده عنوان کرد: 40 گردان سایبری در حوزه خواهران در کل استان وجود دارد که در زمینه عفاف و حجاب با محوریت قرارگاه مجازی فعالیت می کنند همچنین 60 گردان سایبری در حوزه برادران هم در سایبری فعال شده اند. عملیات رسانه ای در حوزه بسیج جامعه زنان استان و شهرستانها از طریق مصاحبه با خبرگزاری ها و نشست خبری برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان مشهد گفت: همچنین به صدا وسیما برای فعالیت در این زمینه پیشنهاد داده شد که در برنامه سازی و برنامه ریزی های خود محورهایی از جمله رویکرد مطالبه گری را در نظر بگیرند، همچنین 10 بانوی شاخص را برای انجام مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی به صدا وسیما معرفی شدند، در برنامه رادیویی به تناسب موضوع برنامه که به زوایای مختلف عفاف و حجاب می پردازند از خواهران در این برنامه ها دعوت شود تا دیدگاه های خود را مطرح کنند البته بسیج رسانه ای نیز در این زمینه فعال شده است.

حیدرزاده افزود: رویکرد مطالبه گری که درغالب تعامل و هماهنگی با نمایندگان مجلس و قوه قضاییه نیزانجام شد همچنین چند تشکل مردمی که درارتباط با چند شبکه مردم نهاد در مورد عفاف و حجاب هستند دیدار صورت گرفت، در کل استان 30 سمن مردم نهاد وجود دارد که در حوزه ی عفاف و حجاب فعالیت دارند و مطالبه گری از دستگاه ها را پیرو مصوبه ی 427 و متمم 820 که درسال 98 ابلاغ شده بود که چرا دستگاههای مربوطه به وظایف خود در زمینه عفاف و حجاب طبق این مصوبات عمل نکرده اند در دستور کار خود قرار داده اند.

 وی تصریح کرد: برنامه زنده رادیویی در ساعت 9 صبح اجرا می شود که از مسئولین دستگاه های ذی ربط دررابطه با اقداماتی که در حوزه عفاف و حجاب انجام داده اند مصاحبه رادیویی صورت می گیرد این برنامه رادیویی با رویکرد پیامد نگری به مسائل نگاه می کند همچنین درآینده یک نشست صمیمی با نماینده مجلس قرار است صورت بگیرد که در این برنامه به بحث مطالبه گری پرداخته می شود.

حیدرزاده عنوان کرد: مدیر فرهنگی جامعه زنان یک کانال محتوایی به نام جامعه زنان که به طور یکسان در 40 ناحیه استان راه اندازی شده است که افراد عضو در حوزه های مقاومت واقشار مختلف عضو این کانال هستند در این کانال هشتک، سرود، پوستر، و ... است البته کانال محتوایی به سایر استانهای کشور نیز معرفی شده است.

وی درباره استقبال مردمی در فضای مجازی اظهار داشت: در کانال های فرهنگی و رسانه ای و فضای مجازی به معرفی اقدامات صورت گرفته درعفاف و حجاب پرداخته شده است همچنین استقبال مردمی از فضای مجازی بسیار خوب بود زیرا هشتکهایی مانند تجربه «آرامش» و «زن محترم است» بسیار روند صعودی داشته و کلیپ ها نیز باز نشرش بسیار خوب بوده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان مشهد بیان داشت: بحث های مطالبه گری در زمینه عفاف و حجاب در میان مردم بسیار زیاد شده است مردم نهاد، نماینده مجلس و قوه قضاییه داری عزم جدی در زمینه عفاف و حجاب هستند.

 حیدرزاده گفت: مشکل جدی در دستگاه های ذی ربط بحث خروجی آخر است ضعف در اجرایی نکردن مصوبه 420 و متمم 820 و درعملیات مشترک بین دستگاه های است زیرا جبهه های معاند در تمامی زمینه ها از جمله حجاب و عفاف به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده عمل می کنند اما فعالیت ناظر که نقش مهمی در عفاف و حجاب دارد متاسفانه آگاهی وشیوه اجرای اش دارای ضعف و عدم تسلط است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تمامی مصوبه 420 و متمم 820 اجرایی شود زیرا سه وظیفه به صورت کار گروه است در واقع کار گروه محتوایی، کارگروه ترویجی فرهنگی و کار گروه پشتیبانی وحمایتی است این سه کارگروه باید با یکدیگر منسجم و هماهنگ عمل کنند تا پیامد آن درسال اول و دوم مشخص شود و از این طریق خلا از بین برود.

 

 

ارسال نظرات