سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در لرستان گفت: در مجموع شورای نگهبان در کشور ۳۰۰ هزار ناظر دارد که سهم لرستان از این تعداد ۱۲ هزار ناظر است.
کد خبر: ۹۲۵۷۶۱۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، تیمور سپهوند در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان که به مناسبت 26 تیر سالروز شورای نگهبان انجام شد، تاکید کرد: شورای نگهبان حافظ دو اصل مهم در جمهوری اسلامی یعنی احکام اسلام و جمهوریت نظام اسلامی است.

وی افزود: در اصل ۴، ۹۱و ۹۳ قانون اساسی به صراحت بر نقش و جایگاه شورای نگهبان در حفظ احکام اسلامی تاکید شده است.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در استان لرستان گفت: از زمان تشکیل شورای نگهبان تاکنون سه هزار و ۶۳۶ مورد در شورای نگهبان بررسی شده است.

سپهوند افزود: نظارت بر انتخابات نیز دومین اصل شورای نگهبان است که بر اساس ماده سه قانون انتخابات نظارت استصوابی است.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در طول چهل سال در دو اصل به نحو احسن به وظایف خود عمل کرده است.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در لرستان تاکید کرد: اگر امروز ذات جمهوری اسلامی بر اساس احکام اسلام، مقاومت در برابر استکبار جهانی، حمایت از امت‌های اسلامی، نهضت‌های آزادی‌خواه و مبارزه با صهیونیست است، علت آن این است که شورای نگهبان به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

سپهوند با بیان اینکه شورای نگهبان خار چشم دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: شش فقیه و شش حقوقدان مورد تحریم آمریکا است زیرا شورای نگهبان از نفوذ دشمن به بدنه نظام اسلامی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به تعداد ناظرین شورای نگهبان گفت: تعداد ناظرین شورای نگهبان در کشور 300 هزار نفر است و سهم لرستان نیز این این میزان 12 هزار ناظر است. 

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان در لرستان افزود: در طول سال با برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی سعی در پویایی شبکه ناظرین داریم.

سپهوند در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه منکر این نیستم که ناظرین ایراد و اشکالی ندارند، تاکید کرد: اما هیچگاه ایرادات عمدی انجام نگرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات