صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد:

نشست شورای مرکزی جنبش استادی با رئیس بسیج مستضعفین

صبح امروز در سالن شهیدی دانشگاه تهران اعضای شورای مرکزی جنبش استادی بسیج ایران با رئیس سازمان بسیج مستضعفین دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۲۵۷۶۲۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، صبح امروز در سالن شهیدی دانشگاه تهران اعضای شورای مرکزی جنبش استادی با سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین دیدار و گفت‌وگو کردند.

 در این دیدار دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن معرفی اعضای شورای مرکزی به تشریح برخی فعالیت‌های برجسته جنبش استادی در کشور پرداخته و از جانشین و معاونین و برخی مسئولین کانون‌های استادی خواست گزارش مختصری از عملکرد بخش‌های مختلف این سازمان ارائه دهند.

دکتر محمدرضا ابن الدین حمیدی قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور ضمن بیان 9 بند ماموریت ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ترویج نگاه مسئله محور را از وظایف اصلی جنبش استادی معرفی کرده و هدف بسیج اساتید را تشکیل شبکه‌‌ی توانمند علمی و جهادی برای نیل به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی عنوان نموده و اقدام جنبش استادی را در مسیر این تحول و اعتلای بنیادین، تدوین کتاب اعتلا و پیشرفت بسیج استادان معرفی کرد.

وی در ادامه به تشریح برخی برنامه‌های بسیج اساتید از جمله برنامه اندیشگاه سیاست پژوهی و جبهه علمی و فرهنگی ، تولید قدرت نرم  و ظرفیت عظیم سرمایه  انسانی پرداخت و به نقش تسهیل‌گری بسیج اساتید در  اجرای ماموریت‌های جمهوری اسلامی، نقش مطالبه‌گری و رصد ساختارهای قدرت به عنوان حوزه سیاسی به نمایندگی از مردم و نقش نظارت اجتماعی بسیج اساتید برای کمیسیون‌های تخصصی مجلس  و تعیین راهبرد و راه حل آن  اشاره کرد.

در ادامه مفتاحی به تشریح عملکرد اندیشگاه سیاست پژوهی جنبش استادی، اهداف و برنامه‌های آن پرداخته و شبکه سازی، جریان سازی، جبهه سازی و جنبش آفرینی را از خروجی های تحقق اندیشکده حکمرانی عنوان کرد. 

وی رسالت اندیشگاه را راه حل یابی نسبت به مسائل کلیدی و رفع مشکلات در سطوح مختلف و نظام سازی و نهادسازی عنوان کرد.

در ادامه دکتر جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ به تشریح برنامه‌ها و ظرفیت‌های جنبش استادی بسیج در دانشگاه‌های تهران پرداخته و عنوان کرد از سال 98 تا کنون، 307 حکم با صدور دستور کار ارائه شده و 263 عضو جدید به بسیج اساتید پیوسته‌اند.

 وی از حیث پژوهش و آموزش نیز فعالیت‌های جنبش استادی دانشگاه‌های تهران را تشریح کرده و بیان کرد: جنبش استادی بسیج دانشگاه‌های تهران بزرگ با تشکیل گروه‌های حل مسئله به دنبال شناسایی معظلات و ارائه راهکارهای اجرایی به مسئولین نظام است.

وی از راه اندازی 26 گروه حل مسئله و طراحی 15 استارت آپ خبر داده و به تشریح طرح شهید چمران و دوره تربیت استاد تراز انقلاب اسلامی پرداخت. همچنین از تشکیل 43 گروه علمی جهادی در دانشگاه‌های الزهرا، شریف، علم و صنعت، مالک اشتر ، تربیت مدرس ، تهران و شهید رجایی  خبر داده و سامانه ساهوپ (سامانه سیاست گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک )  و اندیشکده سیاستگذاری  اسراء را با 1120 استاد نویسنده معرفی کرد.

در ادامه دکتر عبدللهی فر معاون بررسی و تحلیل این سازمان  از تغییر نام این معاونت به معاونت بررسی و گفتمان سازی خبر داده و به تشریح ماموریت‌ها و دستاوردهای این معاونت پرداخت.

 وی از تشکیل گروه‌های رصد و پایش دردانشگاه خبر داده و  در حوزه تولید محتوا سه نشریه این  معاونت ( نشریه بصائر خبیر، بصائر تحلیلی و بصائر علمی ) را معرفی نمود.

دکتر مصلح زاده دبیر ستاد راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب اسلامی نیز در این نشست از طرح پیشنهادی ستاد در ایجاد شبکه بین‌المللی اقتصاد مقاومتی و ایجاد شبکه بین‌المللی اجتماعی مقاومت سخن گفت و این طرح را راهکار مقابله با لیبرالیسم سلطه گر عنوان کرد.

در ادامه دکتر پارسا رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور ضمن تاکید بر لزوم هم افزایی به جایگاه بسیج در مجامع علمی (شورای عالی انقلاب فرهنگی )، استانداری‌ها و هیات امنای دانشگاه اشاره کرده و خواستار تبیین جایگاه بسیج در مجامع علمی شد. همچنین با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه پیام نور، جهت همکاری با سازمان بسیج مستضعفین در تفاهمنامه همکاری با سازمان جنگل‌ها و مراتع اعلام امادگی کرد.

در پایان این نشست متن نامه ۸۲۳ کانون جنبش استادی در تقدیر از سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین توسط دکتر هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات