خبرهای داغ:
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت‌وگو با «بسیج»:

تظاهرات بیماری در تیر ماه نگران کننده‌تر از ماه‌های قبل است

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه تظاهرات بیماری در تیر ماه نگران کننده‌تر از ماه‌های قبل است، گفت: باید همه با هم همت کنیم و با مسئله کرونا، مسئولانه برخورد کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۷۶۲۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

تظاهرات بیماری در تیر ماه نگران کننده‌تر از ماه‌های قبل استدکتر عاطفه سمایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با تاکید بر این نکته که کرونا قدرت سرایت و انتقال بالایی دارد، بیان کرد: تاکنون پنج فرم مختلف آن شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه جدیدترین فرم، فرم G است که قدرت کشندگی بالایی در افراد مسن دارد، افزو: جوان‌ترها اگر ناقلین بدون علامت باشند و در قرنطینه نباشند، ماسک نزنند و فاصله اجتماعی را حفظ نکنند و با بی‌تفاوتی و لاقیدی در اجتماع بچرخند، با فرض اینکه روزی با ۱٠٠ نفر در تماس باشند، در ۱۴ روز می‌توانند حداقل یک هزار و ۲۶٠ نفر را مبتلا کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ادامه داد: اگر میزان مرگ ناشی از کرونا در ایران را حدود ۵ درصد در نظر بگیریم، این افراد می‌توانند غیر مستقیم مقصر مرگ ۶۳ نفر انسان بی‌گناه باشد.

وی رعایت موازین پیشگیری، ماسک زدن و پرهیز از تجمعات «واجب شرعی» و وظیفه‌ای اخلاقی را لازم الاجرا عنوان کرد و گفت: اگر به هر دلیل نمی‌توانید در خانه بمانید حداقل هوشمندانه رفتار کنید و از مسن‌های فامیل و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به ویژه دیابت و بیماری قلبی دوری کنید زیرا ابتلای این افراد با مرگ و میر بالا حتی بعد از بهبودی نسبی علایم تنفسی همراه است.

سمایی با بیان اینکه تظاهرات بیماری در تیر ماه نگران کننده‌تر از ماه‌های قبل است، ابراز داشت: باید همه با هم همت کنیم و با مسئله کرونا، مسئولانه برخورد کنیم، کرونایی که جوان‌ترها را با مشکل جدی روبرو نکرده، ممکن است در انتقال به افراد مسن عارضه جدی و مرگ را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار