معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در گفت وگو با«بسیج»:

کنگره 3535 شهید زنجانی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه است

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت:کنگره 3535 شهید زنجانی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه است.
کد خبر: ۹۲۵۷۶۸۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زنجان، با اشاره به اینکه نخستین کنگره به نام شهدا در استان قم و با نام کنگره قم و سردار شهید زین الدین برگزار شد، گفت: این مهم مبنایی برای برگزاری کنگره‌های شهدا در سطح بزرگ‌تر قرار گرفت تا یاد و خاطره شهدا همواره در جامعه جاری شده و فرهنگ ایثار و شهادت ترویج یابد.

وی با بیان اینکه پس از استان قم، استان‌های دیگر کشور به تدریج اقدام به برگزاری کنگره شهدا نمودند، افزود:همچنین علاوه بر کنگره شهدای استانی، کنگره شهدای اقشار و موضوعی نیز برگزار و یا در حال برگزاری است.

معاون اجرایی سپاه استان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر مقام شهادت و برگزاری کنگره‌های شهدا تاکید دارند، خاطرنشان کرد:بر این اساس عملاً دبیرخانه کنگره شهدای استان زنجان با برگزاری اجلاسیه نهایی تعطیل نخواهد شد بلکه دفتر این کنگره همچنان فعال است تا در سال‌های آتی با انرژی مضاعف تر، یافته‌های جدید و با توجه به اقتضای زمانه کنگره برگزار شود.
 
معاون اجرایی سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به فرمود: به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر اینکه که عده‌ای تلاش دارند تا نام شهدا را از جامعه حذف کنند، اما نگذارید نام شهدا از جامعه برداشته شود، گفت: باید تمام تلاش‌ها انجام گیرد تا این جمله ایشان همواره حفظ شده و تداوم یابد.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله دفاع مقدس تنها مبنای تاریخی و جنگی در طول تاریخ ایران بوده که حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد، بیان داشت: آنچه که در تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر مشخص است این است که فقط رهبر معظم انقلاب و حضرت امام (ره) هیچ زمان هراسی به خود راه نداده و همواره به تهدید دشمنان جواب کوبنده وقاطعی داده اند وهمین مهم سبب شده تا هویت و نام ایرانی اسلامی جامعه با هیمنه و قدرت زیر سوال نرود وبر قله اقتدار بدرخشد.

موسوی خاطرنشان کرد: به پاس خون شهدا و رزمندگان نام ایران همچنان بزرگ ماند و اجازه داده نشد تا ایران بزرگ به ایران‌های کوچک تفکیک شود بنابراین برای اینکه این دلاوری‌ها پاس داشته شود کنگره بهترین محل برای این اقدام است.

وی با بیان اینکه استان زنجان با توجه به تعداد جمعیت در دوران دفاع مقدس، یکی از استان‌های فعال در جبهه و جنگ بود عنوان کرد: این استان سه هزار و ۵۳۵ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده و تعداد کثیری رزمنده در جنگ حضور یافتند.

این مسئول با اشاره به اینکه رزمندگان زنجانی بهترین غواصان در طول دوران دفاع مقدس بودند، بیان داشت: در بیشتر عملیات‌ها نیرو‌های خط‌شکن همواره از گردان زنجان حضور داشته‌اند، بنابراین باید این ایثار و رشادت‌ها پاس داشته شود.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ابلاغ برگزاری کنگره شهدا انجام شده است، تصریح کرد: مقدمات کار انجام شده، جلساتی برای برگزاری کنگره با حضور نماینده، ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، استاندار زنجان به عنوان رئیس ستاد اجرایی، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شده و احکام کمیته‌های استانی و شهرستانی تقدیم شده است و در حال حاضر پیگیر اقدام‌های عملی هستیم تا روز‌به‌روز خود را در جامعه نمایان کند که در این راستا ساخت المان‌ها، فیلم‌های مستند، نوشتن کتاب از جمله برنامه‌ها می‌باشد و تا حال حاضر بیش از ۶۰ کتاب شامل کتاب‌هایی که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری و مرکز حفظ آثار سپاه نوشته شده و تقدیم جامعه ایثارگران شده است.

وی ادامه داد: در حال جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا و رزمندگان هستیم و غیر از اسناد ۱۵۰ هزار برگی که در بنیاد شهید و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موجود است، ۱۸۰ هزار برگ سند همچون عکس، آثار مکتوب، نگاتیو، دست نوشته‌های رزمندگان، وصیت نامه، نامه‌هایی که به خانواده‌ها ارسال کردند و آثار هنری شهدا که به جا گذاشته شده در مرکز حفظ آثار سپاه است جمع‌آوری شده و سازماندهی می‌شود تا افرادی که دنبال تحقیق و پژوهش هستند بتوانند از آن استفاده کنند.

به گفته وی، این آثار از طریق سایت خط‌شکن که سایت رسمی مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه زنجان است قابل مشاهده بوده و تمام تلاش‌ها بر این است تا موضوعات متعدد اعم از کار‌های عمرانی، رزمایش‌های کمک مومنانه، بحث‌هایی که به نام شهدا برای ایتام و اقشار انجام می‌شود و ساخت فیلم مستند در حوزه رسانه تماما پیامی به افراد داشته باشد.

موسوی با اشاره به اینکه پاییز سال ۱۴۰۰ طبق وعده به شهدا و رزمندگان سالروز نهایی و موعود است که با همکاری سایر نهاد‌ها ودستگاه‌های اجرایی گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مضاعف با مسئولین کنگره‌ای در خور وشایسته در سال ۱۴۰۰ برگزار نماییم.
ارسال نظرات