سعید محمد با اشاره به قول رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای تأمین اعتبار پروژه راه‌آهن یزد ــ اقلید گفت: این پروژه تا اردیبهشت ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری است.
کد خبر: ۹۲۵۷۶۹۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سعید محمد در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن یزد ــ اقلید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان یزد یکی از استان‌های با ظرفیت ترانزیتی بسیار بالاست و به‌دلیل قرارگیری در مرکزیت ایران و هم‌جواری با استان‌های مختلف کشور، این ظرفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به وجود بندرخشک در استان یزد اشاره کرد و گفت: برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها و کاهش طول زمانی موردنیاز به‌ویژه در حوزه بار، راه‌آهن یزد اقلید طراحی‌شده و سال‌هاست به‌دلیل عدم تأمین منابع مالی با مشکل مواجه شده بود.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) افزود: همکاران ما با تمام قوا این پروژه را تقریباً به ۷۰ درصد رسانده‌اند و برای تکمیل آن به منابع مالی نیاز هست که اخیراً با توجه به برنامه‌ریزی‌ای که در سازمان برنامه‌وبودجه انجام شد، آقای نوبخت قول تأمین اعتبار دادند و در صورت تأمین اعتبار، هیچ مشکلی برای اتمام آن نیست.

محمد افزود: قطعاً تا اردیبهشت سال آینده این پروژه قابل بهره‌برداری است، ولی با توجه به اینکه الآن بیشتر در مرحله خرید مواد موردنیاز هستیم، تأمین به‌موقع منابع مالی خیلی راهگشاست و امیدواریم بتوانیم این پروژه را هرچه سریع‌تر به مردم عزیز استان یزد تقدیم کنیم.
ارسال نظرات