۲۴۱۹ واحد مسکن مهر در شرق استان سمنان نیمه‌تمام مانده است

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان مرکز شاهرود گفت: دو هزار و ۴۱۹ واحد مسکن مهر در این منطقه به‌صورت نیمه‌تمام باقی‌مانده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۵۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، امیر عمیدی در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: تا پیش از تفکیک دو اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، مجموعاً سه هزار و ۷۸۴ کیلومتر طول مسیر استحفاظی اداره کل راه و ترابری سابق استان بود که با تفکیک انجام‌شده یک هزار و ۸۰۹ کیلومتر معادل ۴۸ درصد از کل مسیر در حیطه مسؤولیت راه و شهرسازی شرق استان قرار گرفت.
او گفت: بیش از ۲۱۴ کیلومتر از جاده اصلی تهران به مشهد در حوزه تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان اضافه کرد: یک هزار و ۶۴ کیلومتر طول مسیر روستایی تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان است که بالغ بر ۴۹۲ کیلومتر معادل ۴۷ درصد از این مسیر آسفالت است.
عمیدی ادامه داد: میانگین کشوری مسیر‌های آسفالته روستایی ۵۴ درصد است که در منطقه شرق استان با ۴۷ درصد قدری از میانگین کشوری عقب هستیم.
او گفت: در حوزه تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان، دو شهرستان و هفت شهر با وسعت ۵۱ هزار کیلومترمربع معادل ۵۳ درصد از کل وسعت استان قرار گرفته که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۲۵۷ هزار نفر را شامل می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: در منطقه تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان ۲۳ شرکت حمل کالا، هفت شرکت حمل مسافر، یک پایانه بار، یک پایانه مسافر به همراه ۳۲ مدرسه واقع شده در حاشیه جاده فعالیت دارند.
عمیدی اضافه کرد: چارت سازمانی اعلام‌شده به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به نسبت سایر استان‌ها متفاوت بوده و به‌ویژه در حوزه راه و شهرسازی علاوه بر چارت مصوب سایر استان‌ها، یک معاونت با عنوان معاونت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منظور شده است که بر اساس ابلاغ ارسال‌شده در اسفندماه ۱۳۹۷، شرح وظایف حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه شرق استان به این معاونت واگذار شده است.
او افزود: بر اساس ابلاغیه اسفند ۱۳۹۷، مجموعاً ۱۹۴ پست سازمانی، ۶ معاونت، ۲۵ اداره ستادی و سه اداره شهرستان به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تعلق یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: تا پیش از تفکیک اداره کل راه و ترابری سابق استان، مجموعاً ۲۹۹ دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در اختیار این مجموعه بود که پس از تفکیک این اداره کل به دو مجموعه مجزا، تعداد ۲۲ دستگاه نیمه سنگین و هفت دستگاه سبک به دلیل فرسودگی اسقاط شد و تعداد ۱۳۹ دستگاه به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تحویل و مابقی نیز بین دو اداره کل راه و شهرسازی استان تقسیم شد.
عمیدی ادامه داد: این اداره کل در سال گذشته از محل اعتبارات عمرانی ملی، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان از فصل اول پیمانی، ۶۰۰ میلیون تومان از فصل دوم ماشین‌آلات و مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز در فصل هفتم دارایی‌های تولید نشده هزینه کرده است.
او افزود: بر اساس عمر مفید ۲۶ ساله وسایل نقلیه این حوزه و بر اساس اعتبارات مناسب جذب‌شده از منابع ملی، این اداره کل موفق شد تا در سه حوزه شاهرود، میامی و بیارجمند بالغ بر ۱۷ دستگاه وسیله سنگین و نیمه سنگین را بازسازی و بروزرسانی کند که در فصل زمستان مورد بهره‌برداری و استفاده قرار خواهند گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان اظهار کرد: از مجموع ۱۹۴ پست سازمانی تعلق یافته به این اداره کل، ۴۵ پست بلاتصدی است.
عمیدی گفت: با عنایت به اضافه شدن حوزه شهرسازی به مسؤولیت‌های این اداره کل تنها هشت نفر از کارشناسان حوزه مسکن به این اداره کل اضافه شده که یکی از چالش‌های مهم این اداره کل، کمبود نیرو به‌خصوص در حوزه مسکن و املاک است و امیدواریم بر اساس مکاتبه‌های انجام‌شده با وزارت راه و شهرسازی، امکان جذب و به‌کارگیری نیرو در سال ۱۳۹۹ برای این اداره کل محقق شود.
او بیان کرد: پس از تفکیک اداره کل راه و ترابری سابق، ۵۵ سند تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان و ۲۴۴ سند نیز به حوزه شرکت ساخت و ۱۴۰ سند هم به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تحویل شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان افزود: بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اسناد مطالبات غرب استان در حوزه راهداری همچنان در این اداره کل موجود است که تعیین تکلیف نشده و امیدواریم در صورت تخصیص اعتبار، این مطالبات را تسویه کنیم.
عمیدی گفت: این اداره کل در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان عملکرد داشته است و در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار به این اداره کل ابلاغ شد که ۶۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.
او بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ از مجموع چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اوراق تسویه استان بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط این اداره کل جذب شد.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تصریح کرد: جمع اعتبارات استانی اداره کل راه و شهرسازی استان ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن، تخصیص یافته است.
عمیدی گفت: در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار قیر به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان ابلاغ شد که بر این اساس برای ۱۹ پروژه قیر تخصیص یافت و تاکنون ۱۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
او اضافه کرد: این اداره کل مبلغ سه میلیارد تومان در بحث پروژه‌های راه روستایی و طرح ابرار هزینه کرده و در سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان، ۱۹۱ میلیارد تومان اعتبار ویژه راه و شهرسازی شرق استان مصوب بر این اساس، اکثر قریب به‌اتفاق پروژه‌های تعریف‌شده آغاز یا تکمیل شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان اضافه کرد: با مساعدت استانداری سمنان و همکاری‌های بین‌بخشی و کوشش فرماندار ویژه شاهرود، عملیات خاکی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح مجن- بسطام آغاز شده است و در موعد مقرر به انجام خواهد رسید.
عمیدی گفت: با رفع مشکل تقاطع کلاته‌خیج، عملیات روکش آسفالت قطعه سوم این محور از روز گذشته آغاز شده و در قطعه چهارم این مسیر نیز بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان عملکرد به انجام رسیده است.
او اضافه کرد: این اداره کل در سال ۱۳۹۸ در حوزه راهداری با عقد ۱۲ قرارداد با پیمانکاران بالغ بر ۸۰ کیلومتر روکش آسفالت، هشت هزار و ۵۰۰ متر، طول درزگیری و ۵۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع لکه‌گیری را به انجام رسانده است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان افزود: این اداره کل در بحث اجرای طرح ابرار و احداث راه‌های روستایی که با مشارکت سازمان راهداری به انجام می‌رسد، بالغ بر ۲۰.۵ کیلومتر احداث مسیر را در برنامه کاری خود دارد که تاکنون ۴۷.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
عمیدی افزود: اداره کل راه و شهرسازی شرق استان در حوزه مهندسی ساخت ۳۳۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی را در برنامه دارد که از این میزان ۱۹۱ کیلومتر آن در حوزه روستایی است.
او تصریح کرد: در زمان تفکیک ادارات کل راه و شهرسازی استان در سال ۹۷، تعداد دو هزار و ۷۰۳ واحد نیمه‌تمام مسکن مهر به این اداره کل واگذار شد که از این تعداد، ۲۸۴ واحد تا پایان همان سال تکمیل و به متقاضیان تحویل شد.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: دو هزار و ۴۱۹ واحد نیز به‌صورت نیمه‌تمام باقی‌مانده که از این تعداد ۹۱۸ مورد دارای پرونده حقوقی بوده و ۶۰۴ واحد نیز زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
عمیدی ادامه داد: ۸۳۳ واحد از واحد‌های نیمه‌تمام خود مالک مسکن مهر شاهرود بدون متقاضی است که اکثر این پروژه‌ها با ۳۰ یا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است و این اداره کل تلاش دارد تا با انجام اقداماتی این واحد‌ها را تعیین تکلیف کند.
او تصریح کرد: ۳۴ واحد از پروژه‌های در دست احداث این اداره کل در مسکن مهر متعلق به مددجویان سازمان بهزیستی است که به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی این عزیزان عملیات ساخت این واحد‌ها با مشکلاتی همراه شده بود.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: بر اساس استقراض مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از محل درآمد‌های سازمان ملی مسکن، عملیات تکمیل این واحد‌ها به‌زودی به پایان خواهد رسید و لازم است تا اداره کل بهزیستی استان سمنان به‌منظور تحویل واحد‌های مورداشاره نسبت به انجام تعهد خود مبنی بر پرداخت ۱۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی اقدام کند.
عمیدی اضافه کرد: این اداره کل در حوزه بازآفرینی، هفت قرارداد دارد که ۶ قرارداد آن با اعتباری بالغ بر ۴۳۶ میلیون تومان در حوزه بازآفرینی شهری و یک مورد نیز مربوط به تکمیل آسانسور‌های مسکن مهر بوده که با اعتبار ۷۵۸ میلیون تومان از محل یارانه‌ها عقد قرارداد شده است.
او گفت: بر این اساس، ۲۰ آسانسور به بهره‌برداری رسیده و ۱۸ آسانسور دیگر نیز تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان افزود: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۹۵ پرونده مربوط به کمیسیون ماده ۵ از شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی شرق استان تحویل شد که بر این اساس، ۵۶ جلسه کمیته با حضور اعضا در شاهرود تشکیل و به ۳۶۴ پرونده رسیدگی شد.
عمیدی تصریح کرد: از این تعداد، ۹۸ پرونده به شهرداری شاهرود برگشت داده شد و در قالب ۹ جلسه کمیسیون ماده ۵ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، پرونده‌های این کمیسیون به‌روز شد.
او افزود: تعداد ۱۵ جلسه کارگروه امور زیربنایی در شهرستان شاهرود برگزار شده که در حال حاضر پنج پرونده در انتظار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: کمبود نیروی انسانی و اعتبارات هزینه‌ای و فرسودگی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و مشکلات کمبود اعتبارات به‌منظور پرداخت حقوق نیرو‌های شرکتی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات این مجموعه در شرق استان است. /ع
 
۲۴۱۹ واحد مسکن مهر در شرق سمنان نیمه‌تمام مانده است
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار