خبرهای داغ:
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه فرهنگ یکی از اصول کار شهرداری‌ها است، گفت: فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب نیازمند آموزش موثر و مبتنی بر یافته‌های علمی و دینی است.
کد خبر: ۹۲۵۷۸۶۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا حاجی محمد علی در دیدار ستاد مردمی هفته حجاب و عفاف شاهرود که در محل دفتر وی انجام شد، با بیان اینکه حفظ فرهنگ حجاب و عفاف حرکتی پویا و هدف‌مند که نیازمند نهادینه سازی این امر به عنوان یکی از ضرورت‌های باور‌های دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه می‌شود، افزود:نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق تر، ضروری و اساسی است.
وی ضمن بیان این مطلب که پیش از برنامه ریزی صحیح باید عناصر مفهومی، چون فرد انسانی، خانواده و جامعه را در زمینه فعالیت علمی و فرهنگی به خوبی شناخته و جایگاه هر یک را بررسی کرد، ابراز داشت: اندیشه و فرهنگ دینی ساختار اصلی جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد که اثر آن در رفتار‌های فردی و اجتماعی شهروندان هویدا می‌شود و بازتاب باور‌ها و دغدغه‌های افراد را در فضای حاکم بر جامعه می‌توان دید.
شایان ذکر است، شهردار شاهرود در پایان، اظهار کرد: از آن جا که اثرگذاری و اثرپذیری فرد و جامعه امری پذیرفته و انکارناپذیر است، برای اصلاح، تغییر و ایجاد فرهنگ باید به این امر توجه ویژه‌ای داشت.
حفظ فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند حرکتی پویا و هدف‌مند است
ارسال نظرات
پر بیننده ها