پیام حجت الاسلام کارگر به مناسبت سالروز تاسیس شورای‌نگهبان

امام جمعه شهر آبدان به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهــبان پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۵۷۹۴۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
پیام حجت الاسلام کارگر به مناسبت سالروز تاسیس شورای‌نگهبان
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، پیام حجت الاسلام کارگر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر نظریه متعالی ولایت فقیه تشکیل شده و توانسته است به تئوری حکومتی شیعه جامه عمل بپوشاند.

توجه و اهتمام و پیروی از اندرزها، اوامر و کلیه منویات مقام ولایت، نه تنها مقدمه‌ای برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد، بلکه نکته‌ای است که از آثار و لوازم پذیرش حکومت الهی و لزوم عمل به آن بر همه مسئولان و کارگزاران نظام مفروض است.

شورای نگهبان نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی، که وظیفه حراست از قانون اساسی از طریق تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و ارائه نظرات تفسیری، و همچنین حراست از شرع از طریق تطبیق مصوبات با موازین اسلام را بر عهده دارد؛ و از طرف دیگر در امر انتخابات به عنوان نهاد ناظر، صلاحیت قانونی لازم را در این امر دارد؛ در حقیقت به عنوان حافظ اسلامیت نظام و پاسدار قانون اساسی می‌باشد.

شورای نگهبان به عنوان خار چشم دشمنان اسلام از جمله نهاد‌ها و مراجعی است که می‌بایست بر این اساس اتخاذ مسیر کند و با سرلوحه قرار دادن اندیشه‌ها، بیانات و رهنمود‌های حضرت امام خمینی (قدس‌سره‌الشریف) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جهت اجرای هرچه بهتر وظایف خود اقدام کند.

۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی را به آن مجموعه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیزان حرکت در مسیر اسلام و ولایت را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

محمود کارگر
امام جمعه بخش آبدان

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار