دانش آموزان کردستانی در مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری ایران موفق به کسب ۶ رتبه برتر کشوری شدند.
کد خبر: ۹۲۵۸۲۴۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده استان در مرحله کشوری بیستمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب ۶ رتبه برتر کشوری شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان افزود: در مرحله کشوری این مسابقات صنعان، ولی خانی در رشته ادبی گرایش داستان رتبه اول کشوری را به دست آورد.

وی  افزود: همچنین سارا معتمدی در رشته هنر‌های تجسمی گرایش نقاشی خط و جلال نصیری از فرهنگیان فیلم ساز استان نیز در رشته فیلم کوتاه مستند توانستند مقام سوم کشوری را از آن خود کنند.

نریمانی در ادامه به موفقیت‌های دانش آموزان استان در پرسش مهر بیستم نیز اشاره کرد و گفت: اسرا عبدالهی، شادمان بردافکن و مائده مهری در رشته هنر‌های تجسمی گرایش نستعلیق به ترتیب رتبه‌های اول، دوم و سوم کشوری را به دست آوردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در بخش دانش آموزی و در مرحله آموزشگاهی تعداد ۴۲ هزار نفر در ۱۲ رشته شرکت کرده اند؛ گفت: پس از داروی آثار در مرحله شهرستان تعداد هزار اثر برتر از ۱۶ شهرستان و منطقه به دبیرخانه استانی ارسال و در نهایت تعداد ۱۰۴ اثر برتر از مقطع متوسطه دوم به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی  با اشاره به سؤال رئیس‌جمهور در بیستمین دوره فراخوان پرسش مهر اعلام کرد: در این فراخوان، رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان سؤال کردند: «آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه چگونه است و چه اقداماتی می‌توان انجام داد تا این محیط شاداب‌تر، دل‌پذیرتر و امن‌تر باشد و آن را بیشتر دوست داشته باشید.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در پایان این موفقیت را به معلمان و دانش آموزان برگزیده، جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان و کلیه دست اندرکاران امر تبریک گفت.

گفتنی است؛ در بیستمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که در سال تحصیلی جاری برگزار شد، پرسش ریاست جمهوری در اولین روز مهرماه طرح شد و دانش‌آموزان و معلمان در۲۰رشته و گرایش مختلف آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستان‌ها ارائه کردند.

بیستمین دوره رقابت‌های فراخوان ملی پرسش مهر۲۰ با حضور بیش از دو میلیون ۵۹۸ هزار و ۴۰ نفر میلیون نفر- رشته شرکت‌کننده در سطح کشور برگزار شد و ۲۴۰ نفر از دانش‌آموزان و معلمان سراسر کشور به‌عنوان رتبه‌های برگزیده فراخوان انتخاب شدند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات