نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با بسیج:

معضل تورم فقط در ارز نیست/اصلاح ساختار بورس در دست اقدام است

معضل تورم فقط در بحث ارز نیست این مشکلات را در بخش های مسکن، خودرو، سکه، بورس و... هم داریم و تورم در همه بازارها خودش را نشان داده
کد خبر: ۹۲۵۸۶۳۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

معضل تورم فقط در ارز نیست/اصلاح ساختار بورس در دست اقدام است

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مجلس یازدهم و عضو کمیسیون برنامه بودجه معتقد است که موضوع ارز، پیچیده است و معضل تورم فقط در بحث ارز نیست این مشکلات را در بخش های مسکن، خودرو، سکه، بورس و... هم داریم و تورم در همه بازارها خودش را نشان داده و بازارها مانند ظروف مرتبطه با همدیگر ارتباط دارند و اگر همه بازارها مدیریت نشود این تغییرات ادامه دارد.

دکتر جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، اقتصاد ما را تک محصولی، دولتی و غیرتاب آور عنوان نمود و گفت: درآمدهای ما وابسته به درآمد ارزی نفتی است و تا این مشکلات رفع نشود سایر مسائل همچنان ادامه دارد.

وی سه عامل اصلاح رفتار، اصلاح سیاست ها و بکارگیری مدیران توانمند را ضروری خواند و ادامه داد: باید به مرور مشکلات را حل کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که مشکلات سریعا حل شود، الان اقتصاد همه کشورها با شیوع بیماری کرونا دچار مشکل شده اند و ما که مشکلات مدیریتی را هم داریم طبیعی است مشکلات مان بیشتر باشد.

نماینده شیراز همچنین اظهار داشت: البته ما اگر بحران کرونا را هم نداشتیم باز هم این مشکلات را می داشتیم، ما در سال های گذشته باید وابستگی اقتصادی به نفت را کاهش می دادیم اما این کار را نکرده ایم و الان باید تاوان مدیریتی آن را بدهیم مگر اینکه با بعضی از کشورها رابطه برقرار کنیم و ظرفیت فروش نفت را بالا ببریم تا فرصتی فراهم کنیم که در آینده وابستگی های نفتی را کم کنیم.

دکتر قادری در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای مجلس برای تورم موجود و معیشت مردم، گفت: مجلس در حال انجام کارهای مختلفی است از جمله اینکه امروز کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی را تشکیل داده و برخی موضوعات را درباره مسائل اقتصادی پیگیری می کند ولی معضلات کشور پیچیده تر و وسیع تر از آن است که انتظار داشته باشید حداقل در کوتاه مدت حل شوند.

وی ایجاد زمینه استفاده از سهام عدالت برای خانواده های نیازمند را از دیگر مباحث مطروحه عنوان داشت و اضافه نمود: اصلاح ساختار بورس و بازار سرمایه در مجلس در دست اقدام است و طرح های دیگری هم برای بهبود تولید و رفع موانع کسب و کار در حال پیگیری است.

ارسال نظرات