معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در جلسه هماهنگی برنامه ­های ویژه گرامیداشت دهه امامت و ولایت از برگزاری برنامه ­های مختلف فرهنگی در این استان با مشارکت بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۸۶۴۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سرهنگ سهراب انبارکی اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه در راستای رعایت دستورالعمل ­های بهداشتی برنامه ­های دهه امامت و ولایت در استان بوشهر متفاوت با سال­ های گذشته برگزار می ­شود که به همین منظور، ستاد قرارگاه بزرگداشت غدیر استان بوشهر با حضور اقشار تخصصی و نواحی مقاومت بسیج استان، بنیاد بین المللی غدیر و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با هدف برنامه ­ریزی و اجرای برنامه ­های گرامیداشت این دهه در سپاه امام صادق علیه السلام تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: امسال هر یک از قشرهای تخصصی بسیج یک برنامه شاخص ویژه گرامیداشت دهه امامت و ولایت در بازه زمانی عید قربان تا عید غدیرخم برگزار می ­کنند که بیش ­تر این برنامه ­ها در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

فرمانده قرارگاه بزرگداشت غدیر استان بوشهر اضافه کرد: جشن ویژه عید غدیرخم در مرکز بوشهر نیز پانزدهم مرداد با رعایت دستورالعمل ­های بهداشتی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می ­شود.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری مرحله جدید رزمایش کمک مؤمنانه در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: مرحله دوم این رزمایش قرار است در سه بازه زمانی انجام شود که یکی از این بازه ­های زمانی، دهه امامت و ولایت است که انجام این برنامه مهم به غیر از کمک به محرومین، تبلیغ آموزه ­ها و معارف بلند دینی نیز به حساب می­ آید.

دبیر قرارگاه بزرگداشت غدیر استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: اجرای نمایش میدانی واقعه غدیرخم برنامه شاخص دهه امامت و ولایت در چند سال اخیر بود که امسال به علت شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمعات، این برنامه مهم و محوری در استان برگزار نمی ­شود و به جای آن برنامه ­های متنوع فرهنگی دیگری قرار هست برگزار شود.

سرهنگ عبدالهادی صبحانی خواه اظهار کرد: انجام قربانی برای نابودی ویروس منحوس کرونا، اطعام غدیر در قالب کمک مؤمنانه و تزئین سر در تمامی ادارات، نهادها و فروشگاه­ ها از جمله برنامه ­های مهمی است که قرار است در این دهه در سراسر استان بوشهر برگزار شود.

برگزاری جشنواره شعر «بر بلندای غدیر» در استان بوشهر

مسئول کمیته هنرمندان قرارگاه بزرگداشت غدیر استان بوشهر هم در این جلسه گفت: جشنواره شعری با عنوان «بر بلندای غدیر» به همت این کمیته در دهه امامت و ولایت با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر اجرا می­ شود که فراخوان آن در هفته جاری منتشر می ­شود.

مصطفی مردانی از تولید سرود و نماهنگ با عنوان غدیرخم خبر داد و اظهار کرد: رونمایی و انعکاس تابلوهای نقاشی غدیر اثر استاد علی بحرینی و تابلوهای خوشنویسی خوشنویسان استان در بستر فضای مجازی از جمله برنامه ­هایی است که قرار است در این دهه اجرا شود.

وی اضافه کرد: انعکاس کلیپ مجموعه تابلو نقاشی­ های مهر و ماه با محتوای زندگانی امام علی علیه السلام به همراه شعر یکی از شاعران آیینی استان بوشهر نیز از جمله دیگر برنامه ­هایی است که قرار است توسط این کمیته در دهه امامت و ولایت برگزار شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع 750 بسته معیشتی بین خانواده­ های هنرمندان نیازمند و خسارت دیده از ویروس کرونا در بخش اول رزمایش کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان سال جاری خبر داد.

مسئول کمیته مداحان و هیئت­ های مذهبی قرارگاه گرامیداشت غدیر استان بوشهر نیز حضور مداحان در برنامه های صدا و سیما را برنامه محوری این کمیته در دهه امامت و ولایت عنوان و اظهار کرد: با هماهنگی ­هایی که با صدا و سیمای مرکز بوشهر انجام شده است هر شب یک مداح از یکی از شهرستان­ های استان بوشهر در برنامه شبانه «شونشینی» حضور پیدا کرده و به مداحی می ­پردازد.

حسین معینی اظهار کرد: برگزاری مسابقه مولودی­ خوانی ویژه نوجوانان با موضوع غدیر نیز یکی دیگر از برنامه ­های کمیته مداحان قرارگاه غدیر استان است که با انتشار فراخوان مسابقه، علاقه­ مندان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و پس از داوری، هدایایی به برگزیدگان تقدیم می ­شود.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه ­ها این است که غدیر بیش از پیش در جامعه و به ویژه خانواده ترویج پیدا کند و این موضوع مهم در قالب هنر بین قشرهای مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان گسترش پیدا کند.

این مقام مسئول با اشاره به پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه یادآور شد: این کار فرهنگی از جمله کارهایی است که به صورت کشوری توسط سازمان بسیج مداحان و هیئت ­های مذهبی پیگیری می­ شود که در استان بوشهر نیز قرار هست این دعا توسط یکی از مداحان استانی قرائت شده و کار تولیدی بر روی آن صورت بگیرد.

سردار حسین کارگر رئیس بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: برآیند تمام برنامه ­های فرهنگی دینی، پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که منظور از پایداری، اقتدار، پیشرفت، ماندگاری و توسعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها