معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

سنت حسنه ازدواج تعطیل نشود، تسهیل شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه همه دستگاه ها تلاش کنند فرهنگ ازدواج بدون مهمانی، کم هزینه و آسان نهادینه شود،گفت: دستگاه ها برای تسهیل ازدواج بستر سازی کنند.
کد خبر: ۹۲۵۸۷۹۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع هماهنگی برنامه های هفته ازدواج ضمن تبریک حلول ماه ذی الحجه و مناسبات و اعیاد این ماه مبارک که آغاز آن با پیوند آسمانی حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه(س) است که منشاء ساری و جاری شدن خیرو برکت بر جامعه ماست اظهار داشت: بهره گیری از فرصت های مناسبتی مذهبی و ملی ثبت شده در تقویم کشور برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنک و ایجاد فرصت هایی که توجه اقشار مختلف جامعه را به آن حوزه بیشتر کند و اهتمام و حساسیت بیشتر در جامعه ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه ازدواج در ادبیات شرع مقدس و نبی مکرم اسلام یکی از بهترین سنت هاست که ترویج آن می تواند به تقویت پایه های جامعه، خانواده، امیدبخشی و شادابی و نشاط در جامعه کمک کند تصریح کرد: نامگذاری این هفته به نام ازدواج نه برای دولتی و اداری کردن آن بلکه تکلیف برای کارگزارن وخدمتگزارن مردم ایجاد میکند تا بسترهای فرهنگ سازی ازدواج آسان و کم هزینه، تسهیل گری برای این مقوله مهم را فراهم سازند و ترویج سنت حسنه فرهنگ سازی برای رونق ازدواج با سبک و سیاق جدید در دوران کرونا نیز باید از طرق مختلفی مثل رسانه، فضای مجازی، بیان ذی نفوذان دینی و اجتماعی ،مطبوعات، کسانی که نفوذ کلام دارند نهادینه سازی شود.

 

مرادی با اشاره به شرایط و محدودیت های کرونایی اعمال شده در استان و کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه زنجان 2 هفته دیرتر از دیگر استان ها درگیر کرونا شد توانستیم در این فرصت آماده شویم و امروز تخت آی سی یو از 35 به 90عدد افزایش یافته، 4 دستگاه اکسیژن ساز در زنجان و 3 دستگاه در شهرستان ها فعال است، تخت های بیمارستانی از 900 به  1900 تخت افزایش یافته است ودرصد بالایی به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه زنجان پایلوت انجام تست های سرپایی در کشور بوده است تصریح کرد:هیئت اعزامی از سازمان بهداشت جهانی این مورد را به نام زنجان در مجله ی دریای مدیترانه و به عنوان الگو در سراسر جهان منتشر کرد.

 

وی با اشاره به تجهیز سالن های ورزشی به عنوان نقاهتگاه  بیماران کرونایی خاطر نشان کرد: استان زنجان در ابداعی ارزشمند از هتل ها نیز برای نقاهتگاه استفاده کرد و انجام آزمایش های سلولوژی برای احصاء میزان مقاومت بدن و ایمنی در برابر بیماری و مداخلات لازم تیم پزشکی برای افزایش مقاومت مردم همه جزو اقدامات بسیاری هستند که در استان انجام شده و می شود.

 

مرادی در ادامه با یادآوری اینکه تمام این اقدامات تنها در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظت های فردیست که می توانند مثمر ثمر باشند افزود: در غیر اینصورت وضعیت قرمز خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه پرهیز از سفرهای غیر ضرور، برگزاری مراسم عروسی و عزا و تجمعات باید انجام شود ادامه داد: باید برای فصل سرما که آنفولانزا نیز گسترش می یابد آماده شویم.

 

این مقام مسئول تشکیل مجمع خیرین ازدواج را به عنوان یک اولویت مطرح کرد و اظهار داشت: همچنین برای کاهش طلاق و مشکلات ازدواج باید بستر مشاوره ازدواج باهزینه کمتر یا رایگان فراهم شود.

 

وی بابیان اینکه تهیه سند اعتیاد وطلاق  تاثیرات خوبی داشته است تصریح کرد: سند ازدواج با رویکرد عملیاتی و اجرایی تهیه شود و پس از تعریف نقش ها، مداخله و بعد احصاء انجام گیرد .

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به مسئولیت اجتماعی تمامی دستگاه ها فارغ از ماهیت کاری اصلی آن ها اظهار داشت: در مسائل کلی کشورباید عزم همگانی باشد و کار با مسئول قرار دادن یک یا دو دستگاه حل نمی شود.

 

 

 

ارسال نظرات