شعار " ما می‌توانیم" در دفاع مقدس نهادینه شد

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: نهادینه کردن شعار ما می‌توانیم در همه عرصه‌ها نیز برای اولین بار در دفاع مقدس جا افتاد.
کد خبر: ۹۲۵۸۹۵۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،سردار مرتضی کشکولی امروز در آیین تودیع و معارفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، عنوان کرد: به دلیل غنای گنج دفاع مقدس هر چه در این حوزه کار شود قطره‌ای از دریا است، بنابراین در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نه تنها در لرستان بلکه تمام کشور کم‌ کار شده است.

وی افزود: ما نسبت به شهدا خیلی عقب هستیم و در این کوتاهی همه مقصر هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ببینید در لرستان تعداد کتاب‌های منتشر شده حوزه دفاع مقدس از چهل کتاب بیشتر نیست و این یعنی ما کوتاهی کرده‌ایم.

کشکولی با بیان اینکه وظیفه حفظ آثار، کشف و صیانت از حقیقت دفاع مقدس نشر ارزش‌ها است، افزود: اینکه برخی‌ها می‌گویند چه ضرورتی دارد بعد از گذشت ۳۲سال از جنگ همچنان روی این موضوع متمرکز شویم دلیل دارد. ما حفظ تمامیت ارضی کشور را مدیون هشت سال دفاع مقدس هستیم، در دفاع مقدس همه دنیا در مقابل ما قرار گرفت اما یک وجب از کشور را به بیگانه ندادیم، این درحالی است که در طول تاریخ با هر جنگی بخشی از کشور جدا شد.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: دومین دستاورد دفاع مقدس تثبیت انقلاب اسلامی بود، اگر چهل و یکمین سالگرد انقلاب را جشن گرفتیم مرهون هشت سال دفاع مقدس است.

 

کشکولی ارائه الگوی مقاومت و مدیریت جهادی را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس عنوان و گفت: اگر الگوی مقاومت ما در منطقه گسترش پیدا می‌کند این حاصل دفاع مقدس و جانفشانی شهدا و جانبازان است.

 

وی تاکید کرد: هر پیشرفتی که در هر حوزه‌ای داریم مدیون دفاع مقدس است.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: نهادینه کردن شعار ما می‌توانیم در همه عرصه‌ها نیز برای اولین بار در دفاع مقدس جا افتاد و در یک جمله حیات و ممات ما به دفاع مقدس بستگی دارد.

 

وی به نقش و جایگاه لشگر ۸۴ و تیپ ۵۷ لرستان در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره و عنوان کرد: استان ما پشتیبان جنگ بود و همین موضوع باعث شد شهدای زیادی تقدیم کنیم، پل‌دختر بعد از دزفول متحمل بیشترین بمباران‌ها در زمان جنگ بود.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تاکید کرد: ما در عرصه دفاع مقدس حرف برای گفتن داریم، بنابراین باید در این حوزه کار کرد.

 

کشکولی ضمن تاکید بر این نکته که نگاه بنیاد حفظ آثار باید کلی باشد و نه صنفی خاطرنشان کرد:  اگر در این حوزه تبعیض قائل باشیم خیانت کرده‌ایم. وظیفه بنیاد کشف حقایق است و نباید خط‌‌گذاری انجام شود.

 

انتهای پیام/ 

 

 

ارسال نظرات