مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌وگو با بسیج؛

دستگاه های دولتی حق شکایت از استارآپ‌ها را ندارند

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما مصوبه‌ای گرفتیم که هیچ نهاد دولتی حق شکایت از استارتاپ‌ها  را ندارد مگر اینکه در کمیته تخصصی مطرح شود.
کد خبر: ۹۲۵۹۰۱۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

 پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی بسیج، در رابطه با وضعیت دیجیتال کشور اظهار داشت: اقتصاد دیجتال یا هوشمند در کنار اقتصاد دانش بنیاد متکی به داده است و اما ما داده زیادی  نداریم اگر کلان داده کشور را در آپلود و دانلود  نگاه کنیم جایگاه بسیار پایینی داریم و متاسفانه اطلاع از وضعیت داشته‌های خودمان نداریم.

کرمی گفت: اگر معاونت علمی در مجموع بدنه دولت خوش درخشید به خاطر احیا و ثبت شرکت‌های دانش بنیاد است.

وی در رابطه با استارت آپ‌ها افزود: اویل استارت آپ‌ها به عنوان یک تهدید برای کشور تلقی می‌شدند با مجموعه‌های مختلف رایزنی کردیم و سرپرستی آن را گرفتم و الان رافع نیازهای مردم است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: در جاهای داریم که  شرکت‌های دانش بنیادی وارد خرید و فروش شدند اما با این حال روند توسعه این شرکت‌ها روند مثبتی است.

وی خاطر نشان کرد: مراکز رشد و نوآوری، شتابدهنده‌ها، مراکز علمی و شرکت‌های خلاق و نوآور نیز به عنوان بخش حمایت کننده از ایده‌های نوآور برای رفع نیاز مردم بخش دیگری از این زیست بوم هستند که می‌توانند طرح‌های خود را به ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.

کرمی واردات محصولات مشابه را یکی از مشکلات سر راه شرکت‌های دانش بنیاد دانست گفت:   یک شرکت در اصفهان داشتیم که دستگاهی ساخته بود اما  گمرک رفته 15 دستگاه مشابه آن را وارد کرده است.

وی یان کرد: ما مصوبه‌ای گرفتیم که هیچ نهاد دولتی حق شکایت از استارتاپ‌ها  را ندارد مگر اینکه در کمیته تخصصی مطرح شود، متاسفانه ما بانکی داریم که 200 شرکت دانش بنیاد را بسته است.

 
 
 
 
 

 

 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار