مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد:

احداث نخستین پارک مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان کشور در یزد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد از راه‌اندازی نخستین پارک مهارت آموزی کودکان و نوجوانان کشور در کارخانه جنوب شهر این استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۹۰۵۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، امیر سعید مصباح در نشست بر خط خانه مطبوعات استان یزد اظهار داشت: پارک مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان با محوریت شهرداری ایجاد و توسط فنی و حرفه‌ای برای گروه سنی چهار تا ۱۵ سال راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد این پارک، گروه سنی یاد شده به اتفاق والدین و یا از طریق مدارس با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی می‌توانند حضور پیدا کنند و پس از مرحله استعدادیابی در حرفه مورد علاقه خود آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد اظهار داشت: فضای این پارک ۲ هزار متر مربع پیش بینی شده و ۵۰ حرفه در زمینه‌های مختلف برای آن تعریف شده است.

وی در ادامه به برنامه هفته ملی مهارت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این هفته با توجه به شیوع ویروس کرونا بیشتر غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و تلاش برای ایجاد و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است.

مصباح از فراهم کردن زیر ساخت‌ها لازم برای برگزاری مسابقه ملی مهارت در حوزه صنعت و ساختمان در استان خبر داد و تصریح کرد: این مسابقات در آبانماه یا آذرماه برگزار می‌شود البته شاید زمان آن با توجه به شیوع ویروس کرونا تغییر کند.

مصباح در زمینه برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در تابستان امسال گفت: کلاس‌های تئوری در بستر فضای مجازی برای کارآموزان برگزار و عملی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است البته تعداد شرکت کنندگان کمتر از ظرفیت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار