نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی وظیفه خطیری در قبال جامعه برعهده دارند.
کد خبر: ۹۲۵۹۰۷۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی عصر دوشنبه در نشست شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز استان مرکزی گفت:انقلاب اسلامی ایران براساس مبانی و شاخص‌های دینی پایه‌گذاری شده و روحانیان به عنوان سخنگوی دین، نقش محوری و کلیدی در شکل‌گیری و صیانت از آن بر عهده داشته و دارند.  

وی افزود: روحانیان پیش‌قراولان صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی  و عامل خنثی کردن توطئه‌های دشمنان هستند و  هر روز وظیفه این قشر در حراست از ارزش‌های انقلاب سنگین‌تر می‌شود.

وی اظهار  داشت:جامعه روحانیت از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی همواره در صحنه بوده و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و شبکه ارتباطی وسیع چهره به چهره‌ای که در اختیار داشته در راهبری رخدادهای انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: با توجه به توطئه‌ دشمنان علیه نظام اسلامی، وظیفه روحانیان در شرایط کنونی در صیانت از نظام سنگین‌تر از گذشته است و باید با تمام قوا در جهت اعتلای نظام گام بردارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: با توجه به گستره رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی، حوزه‌های علمیه به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی وظیفه خطیری در قبال جامعه برعهده دارند.

وی اضافه کرد: روحانیان باید حس مسئولیت‌پذیری در مسائل اجتماعی را در خود و حوزه‌های علمیه تقویت کنند و با برقراری ارتباط با لایه‌های مختلف جامعه، دین خود را به نظام و اسلام ادا کنند.

وی بیان کرد: تعامل، همفکری، وحدت و یکپارچگی باید رویکرد اصلی جامعه روحانیت مبارز استان مرکزی باشد و طلاب از هرگونه عضویت در احزاب سیاسی پرهیز کرده و با قدرت در جهت گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کنند.

امام جمعه اراک گفت: امروزه نرخ ازدواج و زاد و ولد در استان مرکزی پایین و بدور از انتظار است و جامعه روحانیت باید از هر ظرفیتی برای آگاه‌سازی مردم و عواقب ازدواج نکردن و زاد و ولد پایین استفاده کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: با فعال‌شدن دبیرخانه جامعه روحانیت مبارز استان، علاوه بر تاثیرگذاری هر چه بیشتر در جامعه به خصوص با صدور بیانیه‌ها در مناسبت‌های مختلف، نسبت به معیشت و مسکن طلاب نیزباید اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات