پژمانفر در گفت‌وگو با «بسیج»:

دولت رفع گرانی را به اجرای برجام می‌داند/ مشکل گرانی را حل می‌کنیم

رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: متاسفانه دولت حل تمام مشکلات کشور را منوط به اجرای برجام می‌داند.
کد خبر: ۹۲۵۹۰۸۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
حجت الاسلام والمسلمین  نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: دولت به عنوان مسئول اجرایی وظیفه دارد در زمینه گرانی و تورم ورود پیدا کند و برنامه‌ای برای این موضوعات داشته باشد، وظیفه ذاتی دولت ورود در عرصه‌ها و داشتن یک برنامه مشخص برای آن است.

وی افزود: وقتی ما ستاد تنظیم بازار، بازرسی اصناف را می‌گذاریم برای این است که دولت بتواند وظایف قانونی خودش را انجام دهد و قوانینی را در قالب لایحه ارسال کند که این کار انجام شده است. وظایف دولت‌ها در تمام دنیا مدیریت اینگونه مسائل است که نگذارند اتفاقی رخ دهد که موجب نگرانی مردم شود.

پژمانفر بیان کرد: امروز بیشترین نگرانی مردم علاوه بر فشار اقتصادی این است کا نظارتی بر گرانی‌ها  وجود ندارد و اساسا دولت پایش را از حوزه کنترل و نظارت بیرون کشیده به همین جهت نظارت کافی بر قیمت‌ها وجود ندارد، هر فردی هر قیمتی را که دارد تعیین می‌کند و این موضوع باعث تورم بی سابقه در کشور شده است.

رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دولت وظیفه ذاتی مستقیم خودش را در این حوزه انجام نداده است، چه توجیهی وجود دارد که در مدت زمان کوتاهی یک یا دو میلیون تومان روی سکه بیایید یا ارز افزایش بی حساب داشته باشد و قیمت‌ها چندین برابر شود.

وی افزود: علت این مسئله این است که دولت در تئوری خودش با یک شکست بزرگ مواجه شده و تمام تلاش خود را صرف ارتباط مناقشات بین ایران آمریکا کرده که با ظلم وستمگری که کشور آمریکا در مردم خودش و جهان مرتکب می‌شود قابل حل نیست؛ و اشتباه بزرگ این بود که همه امورات را متوقف کرد و احساسش این بود اگر مسئله ایران و آمریکا حل شود مشکلات کشور حل خواهد شد.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس اضافه کرد: به همین دلیل ما شاهد پاسخ‌های مشابه در طرح موضوعات مشکلات از سمت اقای روحانی بودیم چرا که مشکل آب، ازدواج، مسکن و ... را منوط به اجرای برجام کردند که متاسفانه نتیجه نداد؛ این تئوری نخ نما و پوسیده که  از ابتدا روشن بود موجب این شد که در حوزه مسکن، تجارت، تولید، اشتغال با وجود نیروی جوان و تموانمند متوقف شود.

وی در پایان تصریح کرد: ما تمام تلاشمان این است که دولت را به سمتی هدایت کنیم تا  انگیزه پیدا کند در این ماه‌های پایانی و کار وظیفه اش را به خوبی انجام دهد. ما با نگاه به ظرفیت داخل  و توانمندی جوانان کارآمد خودمان می‌توانیم مشکل گرانی را حل کنیم  و چیزی که روشن است اینست که این گرانی‌ها ناشی از تحریم‌ها اساسا نیست یا اگر هست بسیار ناچیز است و چیزی که بیشتر از همه این بحران را به وجود آورده ضعف مدیریت ماست که کار را به اینجا رسانده است لذا راه  حل این مسئله تعامل میان مجلس و دولت است که در کنار همدیگر کار را پیش ببرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها