خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم

لزوم ایجاد جهش و تقویت تولیدات فرهنگی در حوزه کتابخوانی

دکتر محمدبیگی گفت: باید همزمان با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور، مقابله با تحریم و رفع موانع تولید در کشور، در حوزه تقویت و تولیدات فرهنگی و به ویژه حوزه کتاب و کتابخوانی نیز جهش ایجاد شود.
کد خبر: ۹۲۵۹۱۷۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر فاطمه محمدبیگی عضو هیئت رئیسه فراکسیون گام دوم انقلاب و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در دیدار مجمع نمایندگان استان قزوین با علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: دیدن کتاب ها و کتابخانه آرامش بخش است چرا که فضای فرهنگی کتابخانه سرشار از مولتی ویتامین فرهنگی است و می‌توان آن را بهترین نسخه فرهنگی برای رهایی از آسیب های فضای مجازی رها شده با درصد آلودگی بالا دانست.

وی گفت: کشور ایران کشوری است که به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی خویش می بالد و در سده های گذشته با کتابخانه های مدرن سرآمد بود، به گونه‌ای که بعد از حمله مغول برای از بین بردن تمدن ایرانی کتابخانه های ایران به آتش کشیده شد. این نشان می دهد که دشمن برای از بین بردن هویت و فرهنگ هر کشوری به تغییر محتوا و از بین بردن محتوای غنی کتاب ها نیز توجه جدی دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر درصد زیادی از کتاب های ترجمه ای کشور هویت و فرهنگ ایرانی- اسلامی را نشانه گرفته و فرهنگ لیبرال دموکرات را در جامعه گسترش می دهند؛ این موضوع نشان می دهد در عرصه تولید محتوا و زیر ساخت حوزه فرهنگ اقدام جدی صورت نگرفته است.

دکتر محمدبیگی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها از جنبش نرم افزاری در عرصه تولید علم و توجه به نقش و جایگاه علوم انسانی صحبت کرده و بر آن تاکید داشتند، این موضوع محقق نمی شود مگر آنکه زیرساخت ها و امکانات لازم در این حوزه افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید همزمان با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور، مقابله با تحریم و رفع موانع تولید در کشور، در حوزه تقویت و تولیدات فرهنگی و به ویژه حوزه کتاب و کتابخوانی نیز جهش ایجاد شود و برنامه ریزی لازم برای بهبود زیرساخت های فرهنگی و عمرانی در حوزه کتاب و کتابخانه همچنین گسترش فضای فراغت سالم برای نسل امروز مورد توجه قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون گام دوم انقلاب تصریح کرد: در حال حاضر کتابداران ما با مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری رو به رو هستند و در طی این مدت از حضور بنده در کسوت نمایندگی مردم عزیز قزوین شاهد پیام های بسیار آنها برای توجه جدی به احقاق حقوق آنها بوده ام. حال سوال اینجاست چرا باید فضا به گونه‌ای رقم بخورد که کتابداران ما استخدام رسمی نباشند و یا از مشکلات اقتصادی و موانع در حوزه احقاق حقوقشان در رنج باشند؟ این زمینه مجلس یازدهم آمادگی دارد برای قانونگذاری و رفع موانع و مشکلات حوزه کتاب و کتابداری اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: امروز بر اثر کم کاری متولیان قانونگذاری و مسئولان دولتی و اجرایی وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور تبدیل به رنج نامه ای شده که هویت و فرهنگ ما را نشانه رفته است. بی برنامه گی در اداره فرهنگی کشور به گونه ای است که با وجود داشتن ادارات و نهادهای متعدد حوزه فرهنگ شاهد کم کاری های بسیاری در این عرصه هستیم و این موضوع در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیار پر رنگ است.

دکتر محمدبیگی گفت: انتظار داریم کتابخانه های تخصصی در کشور راه اندازی شود تا مخاطبان بتوانند به صورت ویژه و بر حسب نیاز خود از این کتابخانه ها استفاده کنند.

1010/گ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها