خبرهای داغ:

هیچ‌گونه تبعیض یا برخورد ناروا با زندانی و خانواده وی پذیرفتنی نیست

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور بر عدم تبعیض یا برخورد ناروا با زندانی و خانواده وی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۵۹۶۳۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور بر سیره مدیریتی حضرت علی (ع) تأکید کرد.

متن بخشنامه صادره از سوی رئیس سازمان زندان‌ها بدین شرح است:

مدیران کل محترم زندان‌ها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور

با سلام واحترام

سیری درمعارف ناب و کلام نورانی امیرالمومنین حضرت علی (ع) پیشوای عدالت و دادگری و ملجأ محرومان و نیازمنـدان، آن‌جـا که درآخـرین لحظات عمر مبارکشان خطاب به امـام حسن (ع) وصیت  می‌نمایند: «...از آن چیزی که می‌خوری به قاتلم بده و از آنچه که می‌نوشی به او نیز بنـوشان ... اگر خواستید قاتلم را قصـاص کنید فقـط یک ضـربه به او بزنید». مبین آن است که دربرابر شریرترین و تبهکارترین انسان‌ها نباید از جاده انصاف و مروت خارج شد و مدارا با مجرمان یک اصل بنیادین است.

بر این اساس و ملهم از سیره آن امام همام، مسؤلیت ما در سازمان زندان‌ها در مواجهه با انبوهی از زندانیان و خطاکاران، بسیار سنگین است و نباید به دلایل گوناگون از جمله جـرم، هیچ‌گونه تبعیض یا برخورد ناروایی با زندانی و خانواده وی انجام شود و می‌بـایست مسائل و مشکلات آنان بـا نهایت سعه صــدر و دقـت مورد رسیدگی قرارگیرد.

از سوی دیگر برخی تشخص‌ها و نسبت‌ها نیز نباید موجب تبعیض و برخورداری از امکانات و امتیاز خاص و مالک‌الرقاب شدن عده‌ای و یا حتی احساس تبعیض در زندان‌ها شود؛ چرا که این غفلت برخلاف مدیریت در تراز انقلاب اسلامی است و موجب قطع همکاری خواهد بود. موفقیت همکاران خدوم را از خداوند متعال خواستارم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار