خبرگزاری بسیج: اداره بهزیستی شهرستان ری به عنوان متولی مددجویان و افراد معلول و بی سرپناه ؛ گویا امروز خودش به یک مددجوی نیازمند تبدیل شده و به کمک نیاز دارد.
کد خبر: ۹۲۵۹۹۰۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶

 دهم مهر 1398، خانم مینا رجایی در حالی با حکم داریوش بیات نژاد، سرپرست بهزیستی شهرستان شمیرانات شد که پیش از این در سمت مدیر بهزیستی شهرستان ری فعالیت می کرد. پس از رجایی، آقای هیودی به مدت دو ماه سرپرستی بهزیستی ری را بر عهد داشت تا اینکه دکتر علی نعمتی در 18 آذر98 به عنوان سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ری منصوب شد؛  نعمتی حدود سه ماه بر این کرسی نشست و تازه داشت با موقعیت و شرایط این مجموعه آشنا می شد، که طی حکمی از سوی  دکتر امین شاهرخی مدیرکل بهزیستی استان تهران، که به جای آقای بیاتی نژاد منصوب شده بود، دکتر محمدرضا خدابخشی را به سمت سرپرست بهزیستی شهرستان ری منصوب کرد.  

اما در گیرو دار انتصاب ها و انفصال ها در بهزیستی، که موجب افت خدمات دهی به جامعه معلولان و مددجویان زیر پوشش این سازمان شده بود، خبر دیگری مبنی بر واگذاری ساختمان شماره دو مجتمع خدمات بهزیستی  شهرستان ری واقع درخیابان فدائیان اسلام، پل سیمان، خیابان شهید سرگرد محمدی به گوش رسید که اهالی این مجموعه را بسیار نگران کرد و در بهبوهه شرایط کرونایی که باید فاصله اجتماعی و سایر موارد بهداشتی رعایت شود،  پرسنل بهزیستی شهرستان ری که به خاطر کمبود فضا بعد از سال ها صاحب ساختمان شماره دو در منطقه پل سیمان شده بودند، حالا باید از این ساختمان کوچ کرده و چندین کارمند به طور فشرده پشت یک میز بنیشنند و به کار ارباب رجوع رسیدگی کنند. برخی معاونت های این مجموعه هم که اتاقی برای استقرار ندارند باید به زیر پله، حیات خلوت، پارکینگ و یا فضاهای متروکه و انباری اداره بهزیستی در میدان شهدای شاملو نقل مکان کنند.

این در حالی است که متاسفانه چند سالی است مدیریت اداره بهزیستی شهرستان بی ثبات شده و هر چند ماه یک بار دستخوش تغییر و تحول می شود که دود این بلاتکلیفی به چشم معلولان و مددجویان این سازمان می رود.

دکتر نعمتی سرپرست سابق بهزیستی شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار بسیج با اظهار تاسف از نابسامانی های موجود، اظهار داشت: متاسفانه دخالت برخی افرادی که هیچ تخصصی در حوزه بهزیستی ندارند، موجب بروز مشکلاتی در این سازمان شده است و اعمال نظر برخی افراد در تغییر و تحولات این اداره بی تاثیر نبوده است که خسارات آن به مددجویان تحمیل می شود.   

در چنین شرایطی نمی دانیم که کدام ارگان یا نهاد پاسخگوی این مشکلات است؛ آیا فرمانداری به عنوان مقام عالی شهرستان مسئول این تحولات است؟ آیا مشکل مربوط به محیط زیست است! آیا حل مشکلات بهزیستی در حیطه مسئولیت استانداری است، وزارت کشور؟ گزینه 2؛  همه موارد!؛ هیچکدام ...

لازم به ذکر است که سایت اداری ساختمان شماره 2 اداره بهزیستی شهرستان ری (مجتمع بهزیستی فدائیان اسلام) با حضور شهیندخت مولاوردی معاون وقت رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده، هدایت‌الله جمالی‌پور معاون وقت استاندار تهران و فرماندار ویژه ری، مدیرکل بهزیستی استان تهران، رئیس دادگستری شهرستان ری، سید محمد رحیم فاضلی نژاد، رئیس وقت بهزیستی ری، سید احمد صفوی شهردار سابق منطقه 20 تهران و جمعی از بخشداران و مسئولان فرمانداری ری به بهره برداری رسید.

 این پروژه با زیربنای 1970 مترمربع در دوطبقه و در زمینی به مساحت 1794 متر مربع با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال احداث شده است.

 

ارسال نظرات