خبرهای داغ:
حجت الاسلام دهشیری امام جمعه اردستان:

برگزاری ۲۰ برنامه به مناسبت روز نماز جمعه و عید غدیر در اردستان

حجت الاسلام حسن دهشیری اظهار داشت: نماز جمعه در اردستان با توجه به وضعیت زرد همچنان برگزار می‌شود و نباید اجازه دهیم این پرچم بار دیگر از اهتزاز بیافتد.
کد خبر: ۹۲۶۰۲۲۱
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان حجت الاسلام حسن دهشیری در گفت و گویی اظهار داشت: نماز جمعه در اردستان با توجه به وضعیت زرد همچنان برگزار می‌شود و نباید اجازه دهیم این پرچم بار دیگر از اهتزاز بیافتد.

وی با بیان اینکه لازم است افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در نماز جمعه شرکت نکنند، تاکید کرد: نماز جمعه به عنوان یکی از شعائر دینی و مذهبی باید برپا باشد و افرادی که در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند سعی کنند در این امر ثابت قدم باشند و با رعایت مسائل بهداشتی و زدن ماسک حضور داشته باشند.

امام جمعه اردستان گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر این امر نداشته‌ایم که افرادی با شرکت در نماز جمعه اردستان به ویروس کرونا مبتلا شده باشند اما ابتلاء به این ویروس را در مراسم‌های ختم و عروسی شاهد بوده ایم؛ مردم ما افرادی متدین هستند و باید مسائل بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را رعایت کنند.

وی در ارتباط با مراسم‌های خاص روز نماز جمعه و جشن‌های غدیر ابراز داشت: طبق دستورالعمل‌های رسیده از استان اصفهان به مناسبت پنجم مرداد روز نماز جمعه و همچنین عید غدیر ۲۰ برنامه از طرف این دو ستاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردستان انجام خواهد شد.

حجت الاسلام دهشیری بیان داشت: پیشنهاد می‌شود با برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی به جای جلسه شورای اداری و بررسی مسائل این دو مناسبت برنامه ریزی دقیقی انجام شود و توصیه می‌شود این برنامه‌ها تا قبل از پنج مرداد عملیاتی شود.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: با توجه به اینکه مسئولیت ستاد غدیر هم با ائمه جمعه است، ستاد نماز جمعه اردستان در خدمت همه ارگان‌ها خواهد بود تا با یک برنامه ریزی دقیق نسبت به چند برنامه جامع همچون راهپیمایی حرم تا حرم، دیدار با سادات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و توجه به خطبه غدیر موفق عمل کنیم.

وی تصریح کرد: امروزه طرفداران سقیفه، پیروان غدیر و مسائل آن را در فضای رسانه‌ای زیر سوال می‌برند و آن را نقد می‌کنند؛ وظیفه همه است تا در این برهه حساس اجازه ندهیم اختلاف‌ها زیاد شود، باید تلاش کنیم تا غدیر را به کودکان و نسل آینده بشناسانیم و وظیفه خود را در پرتو زنده نگه داشتن غدیر و امامت و ولایت انجام دهیم.

 
ارسال نظرات