خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

کوچک‌ترین انحرافی در تعلیم و تربیت خسران بزرگی بر جامعه وارد می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اگر کوچک‌ترین انحرافی در مساله تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشد خسران بزرگی بر جامعه ایران اسلامی وارد خواهد شد، گفت: اگر تعلیم و تربیت درست و بر اساس رسالتی که در متون دینی ما که قرآن و سیره ائمه(ع) است، باشد خواهیم دید چه مساله مهم و بزرگی رخ خواهد داد.
کد خبر: ۹۲۶۰۴۵۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

کوچک‌ترین انحرافی در مساله تعلیم و تربیت خسران بزرگی بر جامعه وارد می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد پورداود در آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با بیان اینکه در دل ماموریت‌های بسیج رسالت بزرگی وجود دارد، اظهار داشت: این شجره طیبه که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی بنا نهاده شد کارهای بزرگی در طول 40 ساله انقلاب اسلامی و در آستانه گام دوم انقلاب بسیج انجام شکل داده است.

وی افزود: هرجا حضور بسیج در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سازندگی را داشتیم ثمرات شیرین و ارزشمندی از این نهاد مردمی دیده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه فراگیران بسیار زیادی در این دستگاه آموزش می‌بینند، اظهار کرد: یکی از جاهایی که بسیج می‌واند حائز اهمیت باشد و کارها را خوب پیش ببرد دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه ۵.۱۴ میلیون نفر در کشور و حدود ۲۹۰ هزار نفر دانش‌آموز در استان مساله تعلیم و تربیت را پی می‌گیرند، گفت: معلمین در کل کشور حدود یک میلیون و در استان۲۲ هزار معلم شاغل و ۱۸هزار معلم پیشکسوت عهده‌دار امر تعلیم و تربیت هستند.

پورداود با بیان اینکه اگر کوچک‌ترین انحرافی در مساله تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشد خسران بزرگی بر جامعه ایران اسلامی وارد خواهد شد، گفت: اگر تعلیم و تربیت درست و بر اساس رسالتی که در متون دینی ما که قرآن و سیره ائمه(ع) است، باشد خواهیم دید چه مساله مهم و بزرگی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه میثاق‌نامه ما سند تحول بنیادین است که در این سند ۶ زیر نظام تربیتی آن را پشتیبانی می‌کند، ابراز داشت: شتاب بخشی به این سند بسیار حائز اهمیت بوده که ۲۵ بسته سند تحولی  در زمینه‌های مختلف آموزش و پرورش آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در این سند به بخش مدرسه سالم که در تراز انقلاب اسلامی است بسیار اهتمام داده شده است، گفت: مدرسه صالح به کمک نهادهای انقلابی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود به تنهایی نمی‌تواند مدرسه صالح را جاری و ساری کند، گفت: خروجی مدارس صالح باید دانش‌آموزانی  خدا باور، مفید، سازنده، معتقد به مبانی دینی و ارزشی و آرمان انقلاب اسلامی باشند.

پورداود با بیان اینکه برنامه‌های مشترک آموزش و پرورش و بسیج استان همدان در کشور بسیار درخشان است، گفت: استان همدان در طرح شهید بهنام محمدی دومین رتبه ی کشور را دارد.

*آموزش ۱۰۰۰ نفر از فرهنگیان پیرامون سند تحول بنیادین

وی با بیان اینکه در دوره‌ای یک هزار نفر از فرهنگیان پیرامون سند تحول بنیادین آموزش دیدند، گفت: ما بر اساس آیات قرآن اعتقاد داریم که تربیت اولی‌تر آموزش است، و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که از تمام ظرفیت‌هایش استفاده کند برای اینکه مساله تربیت که در آیات قرآن به آن اشاره شده است جاری و ساری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ابراز داشت: این آمادگی وجود دارد که در راستای الطاف انقلاب اسلامی بیش از پیش هر آنچه در توان داریم در این مسیر قرار دهیم تا بتوانیم قرب الی الله به غایت تعلیم و تربیت و فلسفه هستی است، را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه به مساله شرع، قانون و اخلاق به عنوان سه مقوله راهبردی و کلیدی اهتمام داریم، افزود: امور دنیایی میزها و پست‌ها اگر برای این باشد که خدمت به خلق الله کنیم، برده‌ایم و اگر به عنوان یک تحفه و فرصت به آن نگاه کنیم حتماً ضرر کرده‌ایم.

پورداود ابراز داشت: آقای ملایی زحمات زیادی در آموزش و پرورش کشید و در میدان عمل ورود پیدا کرد و دغدغه داشت و شبانه‌روز مشغول فعالیت بود که از ایشان نهایت سپاسگزاری و آرزوی موفقیت داریم و به آقای فریادرس خوش آمد می‌گوییم و به سوی ایشان دست یاری دراز می‌کنیم و تمام قد در سطح استان در خدمت خواهیم بود تا برنامه‌های مشترک را به خوبی جاری و ساری کنیم و برای ایشان هم آرزوی توفیق داریم.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی دشمنان فراوانی دارد و همیشه توطئه‌های زیادی برای آن چیده شده است اما با تلاش همه، همیشه ما پیروز بوده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات