امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: تولید، اشتغال، مهار تورّم، مدیریّت نظام پولی و مالی، عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت،‏ مسکن،‏ ازدواج جوانان، فرزندآوری و‏ نسل و جمعیت مسئله بسیار مهم و کلیدی برای کشور است.
کد خبر: ۹۲۶۰۴۹۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر در گفتگو با خبرنگار بسیج از زاهدان گفت: مشکلات فراوانی در کشور از لحاظ اقتصادی وجود دارد، ولی بنیه ‏ی کشور قوی است؛ بیماری هست، امّا بنیه‏‌ی بیمار قوی است و قدرت دفاعی او زیاد است.


وی با اشاره به این مطلب که مشکلات است، اما ظرفیت‌های مادی و معنوی زیادی هم داریم ظرفیت‏های وسیع طبیعی؛ انسانی، بسیاری وجود دارد به علت وجود این ظرفیّت‏ها است که در دوران سخت‏ترین تحریم‏‌ها و فشار‌های همچان به‏ایی که علیه کشور در زمینه ‏ی اقتصاد به وجود می‏ آید، کشور توانسته چند هزار شرکت دانش بنیان به وجود بیاورد، صد‌ها طرح زیربنایی ایجاد کند، در همین دوران تحریم و با وجودِ کاهشِ درآمدِ نفت، کار بزرگی مثل ایجادِ پالایشگاهِ ستاره‏ی خلیج فارس را انجام بدهد.

حجت الاسلام سرگزی بیان کرد: ظرفیّت‏های مادّی مثل معادن، جنگل‏ها، موقعیّت جغرافیایی، تنوّع اقلیمی، در کنار این‏ها ظرفیّت‏های معنوی هم هست مسئولین به این ظرفیّت‏های معنوی توجّه کنند.

امام جمعه شهرستان نیکشهر با تاکید بر این مطلب که تازه ‏ترین نمونه این ظرفیّت‏های مهمّ ملّی  مبتنی بر ایمان انقلابی و مذهبی؛ همین حضور به هنگام و فداکارانه ملّت در موج اوّل بیماری کرونا است، ادامه داد: نهضت کمک مؤمنانه؛ قبل از آن، حرکت خیره‏ کننده مردم در بدرقه‏  شهید سلیمانی بود، تشییع بی سابقه شهید سلیمانی فقط عاطفی نبود؛ نشانه اعتقاد مردم به جهاد بود؛ خطا است اگر ما خیال کنیم این فقط یک حرکت عاطفی محض بود؛ مردم نشان دادند که به جهاد در میدان مقاومت و مبارزه معتقدند.

این  مسئول با تاکید بر این مطلب که ریشه بسیاری از مشکلات در  مسئولان است بیان کرد:  مسئولان ما در جاهایی از این انقلاب بی توجهی و کم توجهی کرده اند،  مثلاً فرض کنید به تولیدات،  سرمایه ‏گذاری، خرید کالای ایرانی، قاچاق کالا و ارز ، توان داخلی و قدرت جوانان و جوانگرایی توجهی نکردیم، امید‌های واهی به دیگران بستیم امید‌های واهی که گاهی انسان مشاهده می‏ کند به بیرون از مرز‌ها وجود دارد و اقتصاد کشور را شرطی می‏ کند نسبت به تصمیم‏ گیری بیگانگان، اگر چنانچه وجود نداشته باشد یا ضعیف بشود و اعتماد ملّی افزایش پیدا کند، آنچه باید همه باور داشته باشیم این است که، همه‏  این مشکلات که امروز در اقتصاد وجود دارد قابل رفع و برطرف کردن است.

وی  به نمایندگان و دولت در راستای ترجیح مسائل مردمی و ملی بر مسائل جناحی و شخصی، جَوزده نشوند، این سوگندی که در آغاز مجلس و دولت اداء می ‏شود، یک سوگند شرعی است و به‏ هیچ ‏وجه تشریفات ظاهری نیست؛ این قسم خوردن است، یعنی تعهّد ایجاد می ‏کند، اولویّت را به مسائل کلیدی دادن را توصیه کرد.

حجت الاسلام سرگزی ادامه داد: مسئله‏  تولید، مسئله‏ اشتغال، مسئله‏ مهار تورّم، مدیریّت نظام پولی و مالی، عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت، مسئله‏ مسکن، مسئله‏ ازدواج جوانان، مسئله فرزندآوری و مسئله‏ نسل و جمعیت بسیار مهم  و کلیدی برای کشور است.
ارسال نظرات