خبرهای داغ:
توصیه های نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به دست اندرکاران نهضت تعاون و احسان:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در کنار توزیع بسته های معیشتی می توان بسته های فرهنگی و حتی سیاسی را تزریق کرد، گفت: این مهم نیز باید تبلیغ گردد تا مردم اولویت بندی کنند و کمک کردن را ابتدا با اقوام و خویشان خودشان شروع کنند که اگر بر روی این مسئله کار شود هم فرهنگ و هم کمک در قضیه رزمایش کمک مومنانه خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۶۰۵۰۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با دست اندرکاران نهضت تعاون و احسان اظهار کرد: اگر در گام اول رزمایش کمک مومنانه نقاط ضعفی وجود داشته است باید در گام بعدی با تبادل نظر و پیش‌بینی‌های لازم به گونه ای عمل کرد که خانواده ای از قلم نیفتد و با یک هماهنگی از فرصت های پیش رو از جمله دهه ولایت و امامت و همچنین محرم و صفر حداکثر استفاده صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار توزیع بسته های معیشتی می توان بسته های فرهنگی و حتی سیاسی را تزریق کرد، افزود: این مهم نیز باید تبلیغ گردد تا مردم اولویت بندی کنند و کمک کردن را ابتدا با اقوام و خویشان خودشان شروع کنند که اگر بر روی این مسئله کار شود هم فرهنگ و هم کمک در قضیه رزمایش کمک مومنانه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما باید قدر آنچه را که داریم، بیشتر بدانیم، خاطر نشان کرد: در دوران پادشاهان مستبد و حضور استعمارگران در ایران و محاصره اقتصادی و شیوع بیماری‌ها از جمله بیماری وبا باعث شد تا نصف جمعیت ایران از گرسنگی و بیماری بمیرند، اما امروز به برکت جمهوری اسلامی، رزمایش مواسات و کمک مومنانه هم در کشور و در کشورهای دیگر بازتاب بسیار خوبی داشته است.

آیت الله عبادی تصریح کرد: علی رغم اینکه کشور ما در محاصره اقتصادی و فشارهای سیاسی داخلی و خارجی قرار داشت، با شیوع ویروس کرونا آنچنان زیبا عمل شد که سرفرازی ایران اسلامی در سطح جهان رقم خورد به گونه ای که حتی خود دشمنان باانصاف اقرار می کنند که باعث شگفتیشان شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات برای ایجاد تبادل نظر و هرچه باشکوه تر اجرا کردن برنامه ها است، گفت: با وجود اینکه استعمارگران همه گزینه ها را بر علیه ما به کار می برند اما ما در شرایط خوبی قرار داریم و پیگیری مسائل توسط شما در جهت انسانی، اسلامی، فرهنگی و اجتماعی بسیار زیبا بوده است.

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: غنای مکتب ما چه از نظر عقیدتی و اخلاقی و چه از نظر بینش های فرهنگی در جهت ایثار و گذشت بسیار بالا است.

آیت الله عبادی عنوان داشت: اگر در گام اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه نقاط قوت و ضعفی بوده باید بررسی شود و با هماهنگی و تبادل اطلاعات نقاط قوت افزایش و نقاط ضعف برطرف گردد.

وی عنوان داشت: اینکه به یک خانواده چندین مورد ارائه خدمت شود عیبی ندارد اما باید حواس ها جمع باشد که خانواده ای فراموش نگردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خداوند متعال را به خاطر این همه توفیقات و سرفرازی که به مردم عزیز ما در مکتب اهل بیت(ع) عنایت کرده، شکر می کنیم.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دشمن به صورت جنون آمیز آخرین تلاش های خود را انجام می دهد، گفت: ما اگر این مسائل را پشت سر بگذاریم و مقداری در مسائل بین المللی فتح بابی صورت گیرد، و نتیجتا این تحریم های آمریکا و مسائل ارز و سکه سر و سامان یابد و بتوانیم مسائل اقتصادی را کنترل کنیم، دشمن در باقی قسمت ها حریف ما نیست و خود به خود شکست خورده است.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: وقتی کفار قریش و مشرکین منطق نداشتند مسلمانان را به مدت سه سال در شعب ابی طالب در محاصره قرار دادند، در جنگ صفین معاویه آب را بر روی حضرت علی(ع) بست و همچنین در کربلا بنی امیه آب را بر روی فرزندان امام حسین(ع) بستند، اما پیروز میدان حقیقت روح اسلام، حقیقت عدالت حضرت علی(ع) و حقیقت ظلم ستیزی امام حسین(ع) بود که خود عامل پیروزی است و امروز بعد از 1400 سال مشاهده می کنید که اثر ارزش های مکتب اهل بیت(ع) دو ماه است که در آمریکا و اروپا نمایش داده می شود و مردم فریاد سر می دهند که تا عدالتی نباشد، صلحی نیست.

وی گفت: به امید خدا شما از محاصره شعب ابی طالب بیرون خواهید آمد و هر آنچه که دشمن برای ما خواب دیده است به سرنوشت خودش تفسیر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: قدر این لحظات، جلسات، تصمیمات و اقدامات را باید دانست زیرا این تنها جنبه عاطفی و خدمت به مردم ندارد بلکه خدمت به سیستم انسانی و بشری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها