خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی سپاه امام حسن(ع)

مراقب شعارهای عوام فریبانه باشیم/با حاکمیت ولایت در جهان، عدالت برقرار می‌شود

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: عدالت گرایی، شعار دلچسب و عوام فریبانه ای است که دشمن از آن استفاده می کند تا نظام ولایی را ساقط کند.
کد خبر: ۹۲۶۰۶۱۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

 

 

حجت الاسلام حسن شجاعی مهر مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد: ولایت و عدالت دو مفهوم کلیدی در میان معارف دین بوده و از ارزش بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام شجاعی مهر اظهار کرد: عدالت و ولایت ملازم هم هستند. یعنی یکدیگر تقدم ندارند و عدالت بعنوان یکی از محورهای اصلی ولایت، مورد توجه بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم جهان باید باور کنند آنچه که ظلم را بر طرف می کند ولایت است. زمانی که ولایت در جهان حاکم شود عدالت برقرار می‌شود و رشد جامعه شیعه به حل تعارضات احتمالی و ظاهری این دو بستگی دارد.

حجت الاسلام شجاعی مهر در ادامه افزود :همه مردم جهان با مساله ولایت آزموده می‌شوند. در تعارضات ظاهری ولایت و عدالت پافشاری بر سر ولایت انتخاب هوشمندانه‌ای است. همان گونه که با مطالعه تاریخ در زمان امام علی(ع) می بینیم عده‌ای با ولایت در می‌افتند تا درگیر عدالتش نشوند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن(ع) تصریح کرد: از سوی همان خواص غارتگر بیت المال یا عده‌ای از عوام که بر سر عدالت با ولایت می جنگند، در جنگ جمل، صفین و نهروان مضامینی از تقابل عدالت و ولایت دیده می شود.

وی با اشاره به عدالت به عنوان ثمره ولایت ادامه داد: علی(ع) مظهر و شهید راه عدالت است. اما عده ای ولایت او را در مقابل عدالت گرایی موهوم خود قرار دادند و عوام فریبی کردند. عدالت گرایی ، شعار دلچسب و عوام فریبانه ای است که دشمن از آن استفاده می کند تا نظام ولایی را ساقط کند.

حجت الاسلام شجاعی مهر با اشاره به اهمیت مراقبت از دو اصل ولایت و عدالت گفت: مراقب باشیم با شعار عدالت طلبی یا هر بهانه‌ای از ولایت جدا نشویم. عدالت بدون ولایت عوام فریبی و افراط و تفریط است و ما را در زمره خوارج قرار می دهد.

 

5002

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار