اختصاص ۳ روز از حقوق کارکنان سپاه به گام دوم رزمایش کمک مومنانه
کد خبر: ۹۲۶۰۶۶۱
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، جلسه شورای اداری شهرستان به مناسبت  فرارسیدن چهل ویکمین سال برپایی اقامه نماز جمعه درکشور  با حضور ادارات شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام  علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در این  جلسه گفت: ۵ مرداد ۱۳۵۸یادآور اولین خطبه های نماز جمعه است که یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

وی بابیان اینکه بعد از امام مجتبی(ع)  دیگر در دستگاه جور و ستم اجازه برپایی نماز جمعه را به امامان معصوم ندادند اظهارکرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران بود که مقدمه برپایی خطبه های نماز جمعه شکل گرفت واکنون ۴۱سال ازبرپایی این مراسم معنوی وبصیرتی می گذرد این نهاد  یک نهضت انقلابی، جهادی ورحمانی است.

وی با گرامیداشت چهل ویکمین سال برپایی اقامه نماز جمعه درکشور و ۳۱ سال برپایی  این فریضه الهی  در رابر افزود:  جمعه گذشته مصادف با سوم مرداد برنامه های مفصلی توسط دفتر امام جمعه برای بزرگداشت این مراسم دیده شده بود که با توجه به از حد هشدارگذشتن استان پیرامون ویروس منحوس کرونا طبق فتوای مقام معظم مطیع فرمان مرکز سلامت استان بودیم و نمازبرگزارنشد.

امام جمعه رابر با تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید سعید قربان گفت: جمعه پیش رو مقارن باعید قربان است که برای برپایی نماز قربان با توجه به شرایط امروز جامعه ودرگیرشدن استان با کرونا مطیع دستور ولی امر مسلمین هستیم ودرصورت برگزارنشدن نیز همانند ۱۳ خطبه دوران کرونایی بصورت مجازی در خدمت همشهریان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت های پیش رو و روز عرفه گفت: عرفه یعنی اعتراف به گناه خویش که باید از فرصت عرفات استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه امسال  شاید به دلیل ویروس کرونا نتوانیم بصورت دسته جمعی قرائت دعای عرفه را داشته باشیم گفت: توصیه می کنم از قاب تصویر دعای پرفیض عرفه را استماع وازاین فرصت برای اعتراف به لغزشهایی که ملائکه به واسطه گناهان وتغافل درپرونده  اعمالمان درج کرده اند بهره ببریم و به نوعی با خدای خویش خلوت کنیم.

امام جمعه رابر در ادامه با اشاره به آغاز مرحله جدید رزمایش همدلی در قالب نهضت تعاون واحسان و پیام مقام معظم رهبری برای ادامه رزمایش مواسات وهمدلی گفت: با توجه به فقرو محرومیت موجود درشهرستان رابر دبیرخانه ای درشهرستان رابر با محوریت دفترامام جمعه شکل گرفته واعضا مشخص شده اند و به شناسایی مردم محروم ومستضعف که از هیچ نهادی کمک ندارند می پردازد.وی  با اشاره به اینکه  دراین راستا سه نقطه محروم  رابر شناسایی و تاعید ولایت به همه آنها خدماتی ارائه می شود توصیه کرد: ما مسئولین نیزباید با مسئولیت پذیری دراین امر خداپسندانه خدمت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه سال گذشته درعید قربان به صورت مسجدمحور قربانی داشتیم گفت:  امسال ب اتوجه به شرایط موجود باید فراتر از سال قبل هراداره ای یک قربانی برای رزمایش تعاون واحسان داشته باشد وفقرای ناب هرمنطقه شناسایی و گوشت قربانی به دست این افراد برسد.

وی تأکید کرد: در این مرحله از رزمایش بنا داریم گوشت گرم درکناربسته های معیشتی داشته باشیم وبه صورت شبانه خدمت محرومین برسیم.

امام جمعه رابر  با اشاره به همکاری مسئولین در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه بابیش از ۲۰ میلیون از ادارات  در کنار یک میلیارد و۷۰۰میلیون تومان اعتبارات دیگر گفت: دراین مرحله هم می طلبد مسئولین همکاری داشته باشند تا این رزمایش هم نقطه عطفی برفرمایش مقام معظم رهبری در زادگاه سردار دلها باشد.

وی  در بخش دیگری ازسخنان خود با گرامیداشت یاد وخاطره سردار دلها گفت؛ حضور معنوی سردار دلها درشهرستان رابر نیز به یقین یک حضور عظیمی است و ثمرات عظیمی خواهد داشت که باید قدر بدانیم.

امام جمعه رابر گفت: برای ساخت میدان سردار سلیمانی در ورودی شهرستان روبروی جایگاه گاز با همت مس سرچشمه وهمکاری شهرداری یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده و به زودی کار تندیس و درالقرانی دراین محل آغاز خواهدشد.

وی همچنین از گلباران قبور مطهر شهدای روستای قنات ملک ومزار والدین سردارشهید سلیمانی در روز ۵ مرداد سالروز برپایی اولین اقامه نماز جمعه با حضور مدیران شهرستان خبرداد.

امام جمعه رابر درپایان با اشاره به گلایه شهروندان رابری محدوده خیابان هلال احمر باحضور میوه فروشان وسایر دستفروشان افزود: این محدوده از حداقل امکانات یک سرویس بهداشتی بی بهره است که موجب نارضایتی اهالی شده است وباید تمهیداتی اندیشیده شود.

رزمایش تعاون و احسان در ادامه رزمایش کمک مومنانه /  گام دوم رزمایش مومنانه در ۳ مرحله  اجرایی می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر نیز در این جلسه شورای اداری شهرستان با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا و شهید سپهبد سلیمانی گفت؛ رزمایش تعاون واحسان در ادامه رزمایش همدلی وکمک مومنانه در۳ مرحله دهه ولایت، دهه محرم و اربعین برگزار می شود.

علیرضا  خواجه حسنی  افزود: دراولین مرحله اولویت رزمایش درحوزه  لوازم التحریر، کیف و کفش و باتوجه با تقارن عید قربان گوشت نذری است که به نیازمندان شناسایی شده اهداء خواهد شد.

وی عنوان کرد: مرحله دوم از روز اول محرم تادهم محرم  و مرحله سوم‌ دهه آخر صفر ازاربعین تا ۲۸صفرخواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر  بابیان اینکه می طلبد مسئولین در راس کار قرار گیرند تا کمک هایی درخور شأن محرومین منطقه داشته باشیم گفت: درشهرستانها قرارگاه مزین به نام  امام حسن مجتبی (ع) است با محوریت دفتر امام جمعه و فرمانداربا دبیری سپاه که امیدواریم با همراهی وهمدلی وپیشقدم شدن مسئولین دراین مرحله هم درخدمت به محرومین موفق باشیم.

اختصاص ۳ روز از حقوق کارکنان سپاه به گام دوم رزمایش کمک مومنانه

سرهنگ خواجه حسنی با اشاره به اینکه کارکنان سپاه  ۳ روز از حقوق خود را به این رزمایش اختصاص دادند گفت: قطعا اینگونه تصمیمات و بخشش ها اجر اخروی وبرکات دنیوی خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۳محله فقیر سطح شهر رابر شناسایی و رزمایش از این محله ها آغاز می شود از مسئولین ادارات بهزیستی،  هلال احمر وکمیته امداد امام خمینی (ره) نیز خواست هماهنگ با قرارگاه وبه صورت متمرکزبه ارائه خدمات به محرومین بپردازند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر با اشاره به اینکه سپاه پاسداران بخش عمده ای از درامد قرارگاه را به محرومین اختصاص داده گفت: می طلبد خیرین ومردم نیز دراین امرخداپسندانه سهیم شوند.

وی درادامه سخنان خود از برگزاری همایش استانی ستاد راویان دفاع مقدس در روستای قنات ملک درصورت موافقت ستاد مقابله با کرونای استان درآینده ای نزدیک درروستای قنات ملک خبرداد.

پیاده روی سه بسیجی ورزشکار رابری  از مزار پدر و مادر سردار دلها  تا گلزار شهدای کرماناین فرمانده همچنین از آغاز پیاده روی سه تن ازجوانان بسیجی وورزشکار شهرستان در راستای گرامیداشت یاد وخاطره سردا ر سلیمانی  از روستای قنات ملک تا گلزارشهدای شهر کرمان  و مزار مطهر سردار سلیمانی خبرداد وافزود : این حرکت؛  یک حرکت تبلیغی وفرهنگی موثر است.

سرهنگ خواجه حسنی درادامه عنوان کرد: با همکاری  بسیج سازندگی و اصناف ماسک ارزان  در مرحله اول  ۲ هزار ماسک با قیمت ۱۵۰۰تومان  و در مرحله دوم  آمادگی دوخت و توزیع ۶هزارماسک  را درشهرستان داریم  گفت: پیگیر مجوزات لازم برای راه اندازی دو  کارگاه درسطح شهرستان هستیم.

وی در پایان پشتبانی گشت امنیتی رضویون در راستای تقویت امنیت شهرستان  را لازم و ضروری خواند.

خرید و فروش گردوی سبزتا پایان شهریور ماه ممنوع شد

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری رابر نیز دراین جلسه با گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد وچهل ویکمین سالروز برپایی نماز جمعه درکشور گفت: اقدام آمریکا در به خطر انداختن جان مسافران اقدامی غیرانسانی بود که این اقدام ازسوی مقامات کشور پیگیری و پاسخ داده می شود.

مجید ایوار بابیان اینکه ادارات شهرستان رابر به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی جزو سه شهرستان برتر استان معرفی شده از همراهی وهمکاری مسئولین قدردانی کرد وافزود: امیدواریم این روند درراستای سلامت شهروندان بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه فصل پاییز درشهرستان رابر فصل حساسی برای آنفلوانزا و شیوع ویروس کرونا می باشد ازمردم خواست: نهایت تلاش خود را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند تا شاهد شیوع این ویروس منحوس در شهرستان نباشیم.

ایوار با اشاره به اینکه  فصل برداشت گردوی سبز درشهرستان ونگرانی باغداران از سرقت گردوی سبز گفت: سال گذشته در شورای تامین مصوب شد تا اول شهریورماه کسی حق خرید وفروش گردوی سبز را نداشته باشد که قریب ۷۰درصد کار را جلوگیری کرد و امسال هم اعلام شده شوراها ودهیارانی که دراین زمینه دغدغه دارند به صورت مکتوب درخواستی به شورای تامین ارجاع دهند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

ارسال نظرات