افتتاح نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در شهرستان دشتی

با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی، امام جمعه و فرمانده سپاه خورموج نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی شهرستان دشتی در ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی خورموج افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۶۰۷۲۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:دانشگاه‌ها نباید بر آموزش صرف تأکید کنند بلکه باید با آموزش مهارت‌های مختلف دانشجویان را برای ورود به بازار کار مهیا سازند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، با حضور جمعی ازمسئولین شهرستانی، امام جمعه و فرمانده سپاه خورموج نخستین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در شهرستان دشتی در ساختمان دانشگاه آزاداسلامی خورموج افتتاح شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: این نخستین مرکز مدیریتی مهارت آموزی است که از سوی دانشگاه‌ها در شهرستان دشتی راه‌اندازی شده است.

عبدالمجید دراهکی اضافه کرد: دانشگاه‌ها نباید بر آموزش صرف تأکید کنند بلکه باید با آموزش مهارت‌های مختلف دانشجویان را برای ورود به بازار کار مهیا سازند.

وی بیان کرد: تحول روزانه فضای بازار کار، موضوع مهارت‌آموزی و هدایت شغلی را برای دانشجویان ضروری‌تر می‌کند.

دراهکی تاکید کرد: در این مراکز ظرفیت‌های مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی با هدف توانمند سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان و انسجام‌بخشی به آموزش‌ها ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خورموج با سابقه خوب به ویژه در رشته‌های فنی و مهندسی، فرصت بسیار مناسبی را می‌تواند با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان در اختیار دانشجویان قرار دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: افتتاح مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی می‌تواند به توانمندی، انتخاب شغل مناسب و برطرف کردن مشکل کمبود نیروی ماهر و تکنسین در بازار کار برای افراد در کنار تحصیل کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: هدف از راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی و محقق شدن شعار هر دانشجو، یک تخصص است.

اشکان معصومی افزود: تلاش می‌شود با شناسایی موقعیت‌های شغلی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی و جوانان علاقمند به مهارت‌آموزی را در راستای تأمین منابع انسانی کارآمد به ویژه وجود صنایع کوچک و بزرگ توانمندتر کرد تا فرصت‌های توسعه شایستگی و مهارتی خود را بشناسند و برای ارتقای آن اهتمام ورزند.
 
پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار