سرباز حافظ قرآن سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان در گفت و گو با «بسیج»مطرح کرد:
سرباز حافظ قرآن سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گفت: آنچه موجب موفقیت یک حافظ می شود، خلوص نیّت اوست.
کد خبر: ۹۲۶۰۸۴۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛برترین و والاترین هدیه‌ای که خداوند به ما بندگان ارزانی داشته، قرآن کریم است و حفظ آن یکی از توفیقات بزرگ الهی به حساب می‌آید که شامل حالِ هر کسی نمی‎شود.

 

در دنیای کنونی که تمام توجه دشمنان اسلام به‌خصوص بدخواهانِ اهل تشیع به ضربه‌زدن به اسلام معطوف شده و برای محقق شدن اهداف شومشان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، ترویج فرهنگ اسلامی و شعائر دینی از وظایف مهم و بزرگ مسلمانان و یک امری واجب است.‌

 

یکی از ابزارهای اساسی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان؛ پیروی از فرامین الهی در قرآن کریم و تلاش برای ترویج کلام خدا در میان امت اسلامی و حتی فراتر از آن برای سایر جوامع است.

 

حفظ و قرائت قرآن کریم به قدری حائز اهمیت است که بارها از سوی مقام معظم رهبری به اجرای این فریضه مهم و حیاتی تاکید شده است. سایر کشورهای عربی مسلمان‌نشین از حافظان قرآن کریم به عنوان یکی از بُرنده‌ترین سلاح‌های تبلیغی در برابر اقدامات ضد اسلامی غربی‌ها استفاده می‌کنند.

 

امروزه به برکت خون شهدا و ظهور انقلاب اسلامی، در کشور ما زمینه‌ای بسیار مناسب برای پیوند مردم به کلام وحی ایجاد شده است. در این برهه از زمان که هجمه‌ها و خصومت‌های دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی به سوی کشور ما روانه است، دوستداران قرآن باید بکوشند تا با حفظ و قرائت قرآن تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

 

در این زمینه به گفت‌وگو با سرباز وظیفه بسیجی «ابراهیم دوستی قواقی» یکی از حافظان قرآن کریم پرداخته‌ایم که در ادامه می خوانید.

 

خودتان را بطور کامل معرفی بفرمایید.

ابراهیم دوستی قواقی هستم، 28 ساله، حافظ 5 جزء قرآن کریم و در حال حاضر در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان مشغول خدمت مقدس سربازی می باشم.

 

از چه زماني كار حفظ قرآن را آغاز كرديد و چه مدت طول كشيد؟

تلاوت قرآن را بصورت حرفه ای از 15 سالگی شروع کردم، از آنجا که تلاوت های استاد محمد صدیق منشاوی تأثیر عمیقی در بنده گذاشته بود، شیفته و دلداده صدا و مرام استاد مرحوم شدم، بطوریکه هرگاه فرصتی پیش می آمد در راه مدرسه، در اتوبوس و... تلاوت های ایشان را تقلید و زمزمه می کردم.

 

از چه روشي براي حفظ قرآن استفاده كرديد؟

هر روز 4 ساعت برای تلاوت و حفظ قرآن وقت گذاشته و ابتدا یک صفحه از قرآن کریم را حفظ می کنم و روزهای بعدی علاوه بر حفظ جدید به مرور محفوظات قبلی نیز می پردازم، ابتدا آیات قرآن را که بصورت ترتیل اجرا شده است را گوش می دهم و بعد چندین بار از روی آن می خوانم و در مرحله سوم بصورت حفظ آیات را تلاوت می کنم و این روش را تا آخر صفحه انجام می دهم.

 

آیا در این زمینه موفق به کسب رتبه ومقام نیز شده اید؟

البته کسب مقام و عنوان خوب است و سکوی پرتاب یک قاری می باشد اما نباید هدف تلقی شود زیرا آنچه موجب موفقیت یک حافظ می شود، خلوص نیّت اوست. مقام دوم قرائت تحقیق در دانشگاه زنجان (مسابقات قرآن و عترت دانشجویان) و نیزمقام سوم اذان در مسابقات اوقاف شهرستان زنجان

 

حفظ قرآن چه تأثيري بر زندگي شما گذاشته است وعامل موفقیت شما در حفظ بر چه پایه ای است؟

عامل موفقیت در حفظ قرآن برای من برنامه ریزی و حرکت مستمر و پیوسته در مسیر تلاوت و حفظ قرآن می باشد؛همچنین حفظ قرآن روحيه معنوي مرا تقويت كرده و حس نشاط و اميد به آينده بخشيده است.در حال حاضر قرآن به مونسي براي بنده تبديل شده است كه با وجود آن، در هيچ مكان و زماني احساس تنهايي نكرده و اوقات فراغتم را با حفظ و قرائت قرآن پر مي كنم.

 

فعالیت های سپاه استان در عرصه تعلیم وتبیین قرآن کریم به سربازان را چگونه ارزیابی می کنید؟

بحمد لله فعالیت های خوبی در عرصه روخوانی قرآن کریم در سپاه صورت می گیرد و من از نزدیک شاهد تلاش های مسئولین سپاه در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ تلاوت قرآن در سپاه می باشم. لکن بکارگیری اساتید مجرب در عرصه تلاوت و آموزش قرآن باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

در پایان چه توصیه ای برای جوانان دارید؟

اجازه بدهید از فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام(ص) استفاده کنم که می فرماید: من دو گوهر گرانبها در میان شما بر جای می گذارم: قرآن و عترت؛ قرآن و عترت به مثابه دو بال یک پرنده هستند که برای پرواز انسان بسوی رستگاری از آنها استفاده می شود، لذا سربازان عزیز باید توجه بیشتری به این دو گوهر با ارزش داشته باشند تا خیر دنیا و آخرت نصیب آنها شود.

 

ارسال نظرات