خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه مسئولان باید از آموزش های فنی و حرفه حمایت کنند گفت: ۳۳ درصد از دانش آموختگان مراکز فنی و حرفه شاهرود جذب بازار کار شدند.
کد خبر: ۹۲۶۰۹۶۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
حمایت مسئولان از آموزش های فنی و حرفه‌ای/جذب ۳۳ درصد دانش آموختگان شاهرودی در بازار کاربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در حاشیه بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای شاهرود به مناسبت روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۳ درصد از کارآموزان آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان بر اساس گزارش‌های سامانه رصد اشتغال کارآموزان جذب بازار کار شدند.
معاون استاندار سمنان افزود: یکی از دستگاه‌های بسیار تاثیرگذار در موضوع اشتغال و بهره وری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است که توانمند سازی نیروی انسانی و مهارت آموزی را به عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه این سازمان عملکرد بسیار خوبی در سطح کشور داشته و نقش به سزایی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، تصریح کرد: فعالیت این گونه مراکز در کشور، استان و حتی اقتصاد خانوار‌ها نقش زیادی دارند، چنانچه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و تامین اعتبار مالی برای تهیه تجهیزات و مواد مصرفی داشته باشند تاثیر بسیار خوبی در رونق اشتغال خواهند داشت.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه در شهرستان شاهرود چهار مرکز فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند، اظهار کرد: یک مرکز تخصصی کشاورزی، یک مرکز برادران و یک مرکز خواهران و همچنین یک مرکز برادران و خواهران در بیارجمند فعال هستند.
فخری با اشاره به اینکه مرکز کشاورزی شاهرود یکی از پنج مرکز تخصصی کشور است، افزود: در مرکز آموزش برادران شاهرود ۱۳ رشته و مرکز خواهران پنج رشته و بیش از ۵۶ حرفه، کارآموزان آموزش فرا می‌گیرند.
وی با بیان اینکه در شهرستان شاهرود در حوزه صنایع دستی، گردشگری و صنعت قابلیت بالایی وجود دارد، ابراز کرد: در آموزشگاه مرکز برادران آموزش‌های تخصصی و پایه داده می‌شود که امروزه نیاز بازار کار است و این امر به بهره وری نیروی کار وصنایع هم کمک می‌کند.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در بخش خصوصی ۴۶ آموزشگاه فعالند، ادامه داد: در سال گذشته در بخش دولتی ۶۰۰ هزار نفر ساعت و در بخش خصوصی بیش از ۳۸۰ هزار نفرساعت آموزش ارائه شده است.
وی با بیان اینکه آموزش مخصوص قشر خاصی نیست گفت: براساس ارزیابی‌ها و بررسی ها، افراد در سطح دکترا تا دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در کلاس‌های حضوری و مجازی شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه استاندارد‌های فنی و حرفه‌ای تمام اقشار جامعه را در بر می‌گیرد و تاثیر بسیار خوبی در اشتغال دارد، گفت: یکی از وظایف آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای موضوع رصد کارآموزان بعد از آموزش در خصوص جذب در بازارکار است که در این زمینه هم آمار‌های خوبی در شهرستان وجود دارد.
فخری شهرستان شاهرود را در زمینه فعالیت در صنایع دستی و هنر‌های دستی سرآمد خواند و تصریح کرد: فعالیت بسیار گسترده‌ای در شهرستان انجام می‌شود به طوری که ۴۸ رشته صنایع دستی در این شهرستان وجود داشته و هنرمندان در این زمینه فعالیت دارند.
فرماندار شاهرود وظیفه مسوولان استان و شهرستان را حمایت از این آموزش‌ها دانست و افزود: برای افزایش کیفیت آموزش به روز بودن تجهیزات، استاندارد بودن فضای آموزشی، وجود مربی صاحب نظر و کارآمد و برنامه ریزی مورد نیاز است.
وی ادامه داد: در مباحث برنامه ریزی، مربی و فضای استاندارد در شاهرود مشکلی وجود ندارد، اما مشکل به روز شدن تجهیزات است که امسال از محل اعتبارات استانی برای این امر اعتبار خوبی اختصاص داده شده است.
فخری تاکید کرد: منشاء معضلات و آسیب‌های اجتماعی بیکاری است و برای رفع بیکاری و کاهش آن نیازمند به آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است تا هم اعتماد به نفس جویندگان کار بالا رود و با مهارتی که کسب می‌کنند فضایی را به عنوان خوداشتغالی و کارگاه تولیدی راه اندازی کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها