نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

سکوت مجامع بین‌المللی در قبال اقدامات ددمنشانه آمریکا تأسف‌بار است/ دستگاه دیپلماسی اقدام غیرقانونی آمریکا را پیگیری کند

محمدصالح جوکار گفت: تأسف‌بار این است که مجامع و سازمان‌های بین‌المللی توجهی به اقدامات ضد قانونی و ضدبشری آمریکایی‌ها ندارند.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۵۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تهدید هواپیمایی ماهان مسیر تهران-بیروت، توسط دو جنگنده آمریکایی، گفت: این رفتار آمریکایی‌ها در دنیا مسبوق به سابقه است که نسبت به کشور‌های دیگر و یا اهدافی که در کشور‌های دیگر بوده بی‌پروا اقداماتی انجام داده اند.

وی افزود: اقدام قلدرمأبانه، جنایتکارانه و ددمنشانه که در فضای سوریه از آمریکایی‌ها سر زد ناشی از این است که آن‌ها پایبند به قانون و حقوق بین‌الملل نیستند و آن روحیه جاه‌طلبی و استکباری خودشان را همچنان حفظ کرده‌اند.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه رفتار‌های آمریکایی‌ها ناشی از سردرگرمی آن‌ها در مسائل راهبردی منطقه است، اظهار داشت: رژیم آمریکا امروز با توجه به بن‌بست رسیدن در سطح منطقه دست به حرکاتی می‌زند که این اقدامات خلاف عرف بین‌الملل محسوب می‌شود.

جوکار خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمریکا در شرایطی قرار دارد که از یک طرف از سوی مردم عراق جهت خروج از این کشور تحت فشار است و از سوی دیگر شاهد این است که جبهه مقاومت جایگاه خودش را در سطح منطقه پیدا کرده و روز به روز دارد تقویت می‌شود.

وی تأکید کرد: البته تأسف‌بار این است که مجامع و سازمان‌های بین‌المللی توجهی به اقدامات ضد قانونی و ضدبشری آمریکایی‌ها ندارند.

دستگاه دیپلماسی اقدام غیرقانونی آمریکا را پیگیری کند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها در گذشته هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ مسافر را زدند، اما متأسفانه مجامع بین‌المللی سکوت پیشه کردند؛ همچنین، ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در عراق به عنوان یک کشور ثالث اقدام جنایتکارانه‌ای کاملا روشن و مبرهن بود، اما سازمان‌های جهانی باز هم در این زمینه سکوت کردند؛ این در حالی است که کشور‌های اروپایی که دم از حقوق بشر می‌زنند نیز در در قبال این اقدامات دم فروبستند.

جوکار عنوان کرد: یقینا این اقدامات آمریکایی‌ها به نفع‌شان نیست و ما این را در راستای خروج سریعتر آن‌ها در سطح منطقه ارزیابی و حتی پایان کار رژیم صهیونیستی را با این عملیات‌های تهدیدآمیز پیش‌بینی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: دستگاه سیاست خارجی ما بایستی به طور جد مسئله را از منظر حقوق بین‌الملل پیگیری کند و بتواند در عرصه بین‌المللی هم از دیپلماسی سیاسی و هم از دیپلماسی عمومی محکومیت رژیم امریکا را به اثبات برساند و این‌طور نباشد که آمریکا با این غلطی که انجام داده خودش را پیروز میدان بداند.

جوکار بیان کرد: بدیهی است که جمهوری اسلامی دست به اقداماتی نمی‌زند مگر اینکه مورد تعرض قرار بگیرد، اما آمریکا اگر بخواهد با این وضعیت ادامه دهد قدر مسلم مشکلات جدی در سطح منطقه برای او ایجاد خواهد شد که تاب تحمل آن‌ها را به شدت کاهش خواهد داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار