مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه لشکر عملیاتی 10 حضرت سید الشهداء (ع) در گفت‌وگو با «بسیج»؛

امام محمد باقر(ع) مروج نهضت علمی شیعه و احیاگر فرهنگ کتابت و رونق مباحث عقلی هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه لشکر عملیاتی 10 حضرت سید الشهداء (ع) گفت: امام باقر علیه السلام در علم، زهد، عظمت سرآمد بنی هاشم بودند.حضرت در مدت ۱۹ سال امامتشان فعالیت های گسترده ای در عرصه علمی و سیاسی داشتند.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۷۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، امام باقر علیه السلام در علم، زهد، عظمت سرآمد بنی هاشم بودند.حضرت در مدت ۱۹ سال امامتشان فعالیت های گسترده ای در عرصه علمی و سیاسی داشتند.

ایشان جنبش علمی بزرگی را در دنیای آن روز پدید آوردند، به طوریکه دوره امامتِ امام باقر علیه السلام دوره فقاهت نامیده شد.

با کلاس های درس و فعالیت های علمی ای که داشتند توانستند مردم را به مرجعیت علمی و سیاسی اهل بیت علیهم السلام ترغیب کنند.

اولین فعالیت سیاسی حضرت از کربلا آغاز می شود، آنجائی که یزید از مشاورانش در مورد برخورد با اسرا سوال می کند و مشاوران حکم قتل اسرا را می دهند، امام با وجود اینکه یک طفل ۴ ساله است می فرمایند:" فرعون در مورد هارون و موسی با مشاورانش مشورت کرد، مشاورین فرعون حکم به مبارزه دادند، اما مشاورین تو حکم به قتل ما نمودند، چون مشاورین فرعون حلال زاده بودند و مشاورین تو حرام زاده" این پاسخِ امام قدرت درک ایشان در مسائل سیاسی را ثابت می کند.

امام باقر علیه السلام فرمودند:" اسلام از ۵ پایه و رکن تشکیل شده است، نماز، روزه، زکات، حج و ولایت" که در هیچ چیز جز ولایت توصیه و تاکید نشده است، این روایت از جمله فرمایشاتِ سیاسی حضرت است.

زمانیکه در زندگی دچار شک و تردید می شویم دنبالِ معیار هستیم، ایشان معیار تشخیص راه درست در زندگی را قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام می دانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها