ایجاد اشتغال برای سربازان وظیفه با برگزاری کلاس‌های مهارت افزایی

مدیر مرکز جذب سرباز سپاه امام رضا (ع) از برگزاری کلاس‌های مهارت افزایی ویژه سربازان وظیفه و اعطای مدرک جهت ایجاد اشتغال خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۱۱۵۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
سرهنگ پاسدار رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان طرح آموزش و مهارت افزایی سربازان وظیفه نیرو‌های مسلح از سال ۹۶ کلید خورد و هدف از این طرح افزایش سطح معلومات و مهارت افزایی کارکنان وظیفه و کمک به کاهش مشکلات اقتصادی کشور است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طی جلساتی که با اداره ورزش و جوانان، اداره فنی و حرفه، جهاد کشاورزی و اداره ارتباطات داشتیم برای ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه در ۱۱ مهارت دوره‌های اموزشی برگزار کردیم و برنامه ریزی داریم به ۶۰ درصد از سربازان مدرک فنی و حرفه‌ای ارائه دهیم.

مدیر مرکز جذب سرباز سپاه امام رضا (ع) به آموزش ۵۰ مهارت در شاخه‌های کشاورزی، مربی‌گری ورزشی، فنی و حرفه‌ای و نرم افزار و کامپیوتر اشاره کرد و افزود: اقدام دیگر ما این است که از ظرفیت سپاه نیز جهت ایجاد مهارت و اعطای مدرک نیز در دوران سربازی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف قرارگاه مهارت آموزی سربازان، ایجاد اشتغال است لذا در حوزه کشاورزی به سربازان روستانشین قرار است که بین ۵۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان وام کشاورزی تعلق بگیرد و در حوزه فنی و حرفه‌ای نیز با کمک بانک‌های عامل ۵۰ میلیون وام تعلق می‌گیرد.

رحیمیان در پایان گفت: از سال ۹۶ تاکنون برای ۱۰ درصد افراد اموزش دیده در قرارگاه مهارت افزایی ایجاد اشتغال شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها