بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 179طرح پل و راه‌سازی را در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.
کد خبر: ۹۲۶۱۳۳۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

به گزارش استان تهران خبرگزاری بسیج،معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: 179 طرح پل و راه‌سازی را در مناطق محروم و کمتر برخوردار 13 استان کشور در دست اقدام داریم که از این تعداد، 60 طرح تکمیل شده و مابقی در درست انجام است.

محمد مهجوری ادامه داد: 60 شهرستان و روستاهای توابع در این 13 استان تحت پوشش فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در حوزه ساخت پل و راه قرار دارند. همچنین 18 طرح پل و راه‌سازی نیز آماده افتتاح است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بیشترین سهم را از پروژه‌های پل و راه‌سازی این بنیاد دارند.

مهجوری خاطرنشان کرد: 1480 میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از 179 طرح پل و راه‌سازی بنیاد برکت پیش‌بینی شده و تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر این‌که بسیاری از ساکنان مناطق روستایی از بابت کمبود راه و پل در مضیقه هستند، گفت: ساخت پل و راه در مناطق شهری و روستایی، علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه‌ روستاییان و بروز مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی ناشی از حاشیه‌نشینی در شهرها، باعث حفظ و بقای جمعیت در مناطق مرزی کشور، ارتقای سطح معیشت روستاییان و گسترش عدالت اجتماعی می‌شود.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت از اجرای 47 هزار و 800 پروژه عمرانی توسط این بنیاد در کشور خبر داد و گفت: در سال 1399 نیز اجرای 3500 طرح عمرانی و زیربنایی را در حوزه‌های مختلفی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت مسجد و مراکز فرهنگی، راه‌سازی، آب‌رسانی، ساخت مراکز بهداشتی، مرمت قنوات و ... را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور تعهد کرده‌ایم.

مهجوری افزود: بنیاد برکت علاوه بر ایجاد نهضت اشتغال‌زایی با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور به عنوان رسالت و ماموریت اصلی خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی در این مناطق دارد.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با تاکید بر این‌که تمام 31 استان کشور تحت پوشش طرح‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد قرار دارند، تاکید کرد: هر چند بنیاد برکت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و کمتر توسعه یافته از طریق ایجاد فرصت‌های کسب و کار، عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر اشتغال‌زایی در این مناطق متمرکز کرده است اما به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در مناطق روستایی و محروم نیز توجه ویژه دارد.

 

ارسال نظرات