خبرهای داغ:
استاندار همدان گفت: نهایی شدن طرح‌های در دست اجرا تحول جدی در استان و شهرستان‌ها ایجاد می‌کند بنابراین برای رسیدن به این هدف در دسترس و دست یافتنی، باید با هم افزایی و اتحاد همه با هم حرکت کنند.
کد خبر: ۹۲۶۱۳۶۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶

ضرورت هم‌افزایی و اتحاد برای نهایی شدن طرح‌های در دست اجرای استانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید سعید شاهرخی در نشست ویدیو کنفرانس با فرمانداران با بیان اینکه طرح‌های عمرانی و اقتصادی این استان باید تا پایان دولت دوازدهم نهایی شوند، اظهار داشت: اهمیت و حساسیت ماه‌ها و روزهایی که تا پایان سال در پیش است می‌طلبد با عزم راسخ برنامه‌هایی که در استان تدوین شده را پیش برد و در کنار آن برای ارتقای سلامتی مردم و کنترل روند شیوع ویروس کرونا تلاش کرد.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم اهمیت و حساسیت این روزها را برای مسوولان بیشتر نمایان می‌کند؛ بنابراین باید در زمان باقی مانده به نحوی برنامه‌ریزی کرد که طرح‌های در دست اجرا را به مرحله نهایی رساند.

استاندار همدان بیان کرد: طرح‌های عمرانی در قالب «جهش تولید» و «حرکت اقتصادی» در دست اجرا است که باید برای آینده این طرح‌ها تصویر روشنی تا یکسال آینده پیش‌بینی کرد.

وی اضافه کرد: روند اجرای برخی از طرح‌ها نیاز به پیگیری در سطح ملی است اما برخی هم باید در استان دنبال کرد که در این راستا فرمانداران باید در حوزه اقتصادی و عمرانی حقوق شهرستان‌ها را مطالبه و موانع اجرای طرح‌ها را پیگیری و رفع کنند.

شاهرخی اظهار داشت: ۲۲ طرح مهم و اثرگذار شهرستان همدان یک به یک بررسی شد تا شرایط و چگونگی طرح‌ها، روند اجرا و موانع پیش‌روی آنها احصا و برای شتاب بخشیدن به پیشبرد طرح‌ها برنامه مناسب اتخاذ شد.

وی افزود: نهایی شدن طرح‌های در دست اجرا تحول جدی در استان و شهرستان‌ها ایجاد می‌کند بنابراین برای رسیدن به این هدف در دسترس و دست یافتنی، باید با هم افزایی و اتحاد همه با هم حرکت کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای طرح‌ها بر عهده مرکز استان است و فرماندان هم علاوه بر پیگیری نباید اجازه بدهند موانع محلی و محدودیت شهرستانی تاثیری در روند اجرای طرح بگذارد.

وی خطاب به مدیران تصریح کرد: چنانچه در اجرای طرح‌ها همکاری با فرماندارن صورت نگیرد از ورود مدیران کم‌کار به استانداری جلوگیری می‌شود چراکه نباید برای یک کار کارشناسی، طرحی ماه‌ها معطل بماند.

شاهرخی با بیان اینکه پشتیبان نظرهای مثبت و توسعه گرا هستم، افزود: فرمانداران باید حرف اول و آخر را در شهرستان محل خدمت بزنند و مدافع حقوق مردم باشند.

وی اضافه کرد: هدف مجموعه استانداری از این جهت‌گیری‌ها توجه به سه اولویت اقتصاد، معیشت مردم و اشتغال جوانان است بنابراین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وقت خود را وقف تحقق این کارها کرده است.

استاندار همدان تاکید کرد: با وجود مشکلات و محدودیت‌هایی که در سطح ملی برای کشور و این ملت ایجاد شده است باید کارهای خوب و خدمات صورت گرفته را به مردم اطلاع رسانی و کارنامه اقتصادی دولت را در هفته دولت منتشر کرد.

وی گفت: به موازات فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی، کشور، امروز با بلای بزرگی به نام ویروس کرونا مواجه هستیم؛ ویروسی که تمام جهان از جمله ایران را تحت تاثیر خود قرار داده و مسائل اقتصادی نیز تحت شعاع قرار گرفته است.

شاهرخی افزود: رییس جمهوری دولت تدبیر و امید همواره در نشست ستاد ملی کرونا به توجه بر سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب در راستای ۲ اولویت سلامت و معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم تاکید دارد.

وی اضافه کرد: رویکرد دولت در پیک اول شیوع ویروس کرونا ماندن مردم در خانه بود اما با توجه به طولانی شدن این وضعیت، سیاست بر این شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت اقتصادی به تدریج ادامه یابد تا بتوان سلامت، اقتصاد و معیشت مردم را مدیریت کرد.

استاندار همدان اظهار داشت: طبق گفته معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علت حدود هشت درصد ابتلا به کرونا بازگشایی فعالیت‌ها بوده است اما ۹۲ درصد مابقی به خاطر برگزاری دورهمی، رفت و آمدهای خانگی، مراسم عروسی و عزا است.

وی ادامه داد: این آمار مسیر کار مسوولان را روشن و شفاف و نقطه هدف ما برای پیشگیری از شیوع این ویروس مشخص کرده است؛ بنابراین باید از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری مراسم را جدی بگیرند.

شاهرخی تاکید کرد: در صورت اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرستان‌ها به نتیجه پیش بینی شده دست می‌یابیم در غیر اینصورت کاری از پیش نمی‌رود و شاهد تداوم وضعیت قرمز کرونایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نهاوند از وضعیت قرمز خارج شده است اظهار داشت: این توفیق ماحصل همکاری و تعامل مجموعه فرمانداری، دادستان، نیروی انتظامی و عوامل بهداشتی و توجه مردم به توصیه ها و هشدارها است.

استاندار همدان ادامه داد: پیگیری فرمانداران بسیار اثربخش است بنابراین باید بخش عمده‌ای از تکالیف حول محور اجرای مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی باشد و فرمانداران محور اجرای سیاست‌های استان را که منبعث از سیاست‌های ملی است، مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: شهرستان‌ها باید به کانون اجرای مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا تبدیل شوند چراکه عملکرد مطلوب فرمانداری‌ها به عنوان بازوان ستاد کرونا اثرهای مثبتی در پی دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات