علیپور خنکداری هشدار داد

مرگ تدریجی محیط زیست و آبزیان دریای‌خزر در سایه ضعف نظارت بر ورود پساب به رودخانه‌ها

عضو مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر اینکه اگر نظارت جدی بر ورود پساب‌ به رودخانه‌ها نشود آینده ناگواری در انتظار محیط زیست و آبزیان دریای خزر خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۶۱۳۷۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، کمال علی‌پور خنکداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه طی سال‌های اخیر نظارت بر دفع فاضلاب و پساب‌ها کمرنگ شده است، گفت: متاسفانه کنترل مناسبی در مورد ورود پساب به رودخانه‌ها انجام نمی‌شود البته سازمان محیط زیست طی چند سال اخیر اقداماتی انجام داده اما این اقدامات تاکنون اثرگذار و مطلوب نبوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران افزود: به طور قطع اگر در حال حاضر نظارت جدی بر روی ورود پساب‌ها به رودخانه‌ها و دریای خزر نشود آینده ناگواری در انتظار محیط زیست دریای خزر و آبزیان آن خواهد بود.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته پساب تمامی کارخانجات و شرکت‌های شهرک صنعتی بشل سوادکوه وارد رودخانه و سپس روانه دریای خزر می‌شد که با پیگیری‌ها در مجلس نهم 8 تا 10میلیاردتومان اعتبار برای ایجاد تصفیه خانه اختصاص یافت و با این اقدام آلودگی‌های محیط زیستی کاهش و بهره‌گیری مجدد از آب مورد توجه قرار گفت و در تمامی دنیا این مهم مورد توجه قرار می‌گیرد؛ نیاز است در کشور ما هم به این مهم توجه ویژه شود.

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست و دستگاه‌های نظارتی و فرمانداری، استانداری و مدیریت‌های شهری و همچنین وزارت صمت و ادارات کل آن در شهرستان‌ها می‌توانند به صورت جدی به این مهم دلسوزانه ورود کنند البته بحث ما تعطیلی کارخانجات نیست بلکه باید برای ایجاد تصفیه‌خانه تلاش کنند و اجازه ندهیم پساب وارد رودخانه‌ها شود.

علی‌پور خنکداری تصریح کرد: متاسفانه در کنار ورود پساب به رودخانه‌ها گردشگران و مسافران هم نکات بهداشتی و فرهنگ استفاده درست از منابع طبیعی را رعایت نمی‌کنند؛ در این رابطه باید برای حفظ زمین، دریا و کوه‌ها که منابع طبیعی است تلاش کنیم و حاکمیت، صدا و سیما و رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی اطلاع‌رسانی مناسب را داشته باشند و به خاطیان تذکر دهند.

ارسال نظرات