فاضلی:

دولت باید سراوان را برای رفع محرومیت‌هایش در آغوش بگیرد

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس یازدهم بابیان اینکه مسئولان نسبت به وضعیت سراوان بی‌توجه هستند از دولت و دستگاه‌های حمایتی خواست تا این شهر را برای رفع محرومیت‌هایش مورد حمایت ویژه قرار دهند.
کد خبر: ۹۲۶۱۳۷۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، ملک فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با انتقاد از عدم توجه مسئولان دولتی و دستگاه‌های حمایتی به وضعیت مردم سراوان، گفت: شاخص‌های بهره‌مندی از امکانات اعم از آموزش، بهداشت و درمان، سرمایه‌گذاری، اشتغال و... در سیستان و بلوچستان به گونه‌ای است که این استان را در جایگاه سی و دوم قرار داده است.

سراوان از پایین‌ترین شاخص بهره‌مندی از امکانات برخوردار است

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این شاخص‌ها در شهر سراوان به این دلیل که از مرکز استان سیستان و بلوچستان فاصله زیادی دارد و در فاصله 74 کیلومتری مرز قرار گرفته و به همین دلیل بدان توجه نمی‌شود، از کل این استان هم پایین‌تر است.

بی‌مهری رییس‌جمهور نسبت به سراوان برای مردم این منطقه جای سوال دارد

وی تصریح کرد: سراوان به دلیل فاصله زیادی که با مرکز استان سیستان و بلوچستان دارد کمتر در آن رفت و آمد می‌شود و حتی مسئولان هم کمتر از این شهر که با محرومیت‌های بسیاری مواجه است، بازدید کرده‌اند، کما اینکه رییس‌جمهور یکبار به این شهر آمده است و این در حالی است که بارها از سایر شهرها بازدید کرده است که این موضوع از نظر مردم این منطقه جای سوال دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: سراوان فراموش شده است در حالی که دولت باید این شهر را با تمام مشکلاتی که دارد در آغوش بگیرد، ضمن اینکه لازم است برای رفع مشکلات اقتصادی ناشی از بیکاری که مردم این منطقه با آن مواجه هستند بسته‌های حمایتی بین آنها توزیع شود، چرا که سازمان‌های حمایتگر همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی برای حمایت از مناطق محرومی همچون سراوان ایجاد شده‌اند و در این شرایط حلقه گم شده در این شهر است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، در پایان از دولت و دستگاه‌های حمایتی خواست تا نگاه ویژه‌ای به سراوان در جهت حمایت از مردم این منطقه داشته باشند که تاکنون در بهره‌مندی از امکانات دیده نشده است./

ارسال نظرات