خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: در ۲ سال اخیر میلیاردها تومان برای ایجاد آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در خوزستان هزینه‌شده و دانشجویان متعهد و متخصصی در این مراکز آموزش دیدند که می‌توان از آن‌ها در پادگان‌های نظامی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۲۶۱۴۲۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، غلامرضا شریعتی در دومین نشست شورای عالی مهارت‌آموزی خوزستان با اشاره به کار ارزشمند نیروهای مسلح جهت آموزش کارکنان وظیفه، اظهار داشت: امیدواریم نیروهای وظیفه‌ای که حین خدمت در رشته موردعلاقه خود مهارت‌آموزی می‌کنند بتوانند در آینده اشتغال، کارآفرینی و خلق ثروت داشته باشند.

وی افزود: در این نشست مقرر شد به تجهیز کارگاه‌های مهارت‌آموزی نیروهای مسلح کمک شده و از ظرفیت کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای نیز استفاده شود.

سازمان فنی و حرفه‌ای مدارس مهارتی ایجاد کند

استاندار خوزستان ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای باید متناسب با ظرفیت مناطق و متناسب با استعداد آنجا مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش را سازمان‌دهی و ایجاد کند.

شریعتی تصریح کرد: اکنون بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر ورود کرده و باید نیروی کار متخصص موردنیاز آن‌ها را پرورش داد تا جوانان خوزستانی مشغول به فعالیت در این شرکت‌ها شوند.

وی عنوان کرد: اکنون سرمایه‌گذاری بسیاری در حوزه صنعت صورت گرفته اما به سبب نبود نیروی کار متخصص سرمایه‌گذاران نیروهای متخصص موردنظر خود را از خارج استان جذب می‌کنند.

نیازمند تغییر نگاه جامعه از آموزش به سوی مهارت آموزی هستیم

استاندار خوزستان با بیان اینکه در شرایط فعلی تنها در اختیار داشتن مدرک کفایت نمی‌کند، افزود: باید نگاه جامعه نسبت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تغییر کند بنابراین آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند با تأکید بر حرفه و مهارت‌آموزی نقش مهمی در جهت کاهش بیکاری جوانان ایفا کند.

شریعتی ادامه داد: در 2 سال اخیر میلیاردها تومان برای ایجاد آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در خوزستان هزینه شده و دانشجویان متعهد و متخصصی در این مراکز آموزش دیدند که می‌توان از آن‌ها در پادگان‌های نظامی استفاده کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها