آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه فرهنگ غدیر هویت مسلمانان است بیان کرد: غدیر موضوع بین حق و باطل و عدالت و ظلم است. غدیر نشان‌دهنده راه اولیای خدا و ولایت الهی که در مقابل آن راه باطل وجود دارد،است.
کد خبر: ۹۲۶۱۴۵۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران گفت: امروز روز حرکت سالار شهیدان از مکه مکرمه به سمت عراق و روز باعظمت عرفه است و لحظات بسیار ارزشمندی برای مناجات و تکلم با خداوند متعال است که باید قدر بدانیم و به بهترین نحو ممکن از این لحظات ارزشمند بهره ببریم.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: ماه ذی‌الحجه و دهه‌های اول و دوم آن بسیار باعظمت و کرامت است و اگرچه امسال از نعمت ارزشمند حج بی‌بهره هستیم اما باید از این ماه باعظمت بهره ببریم.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم این فصل از سال فصل تلاش، خدمت گذاری، جهاد سلامت، پیشرفت و تعالی برای کشور باشد و همه ما در این صحنه خدمت گذاری رسالت سنگینی بر دوش داریم و باید کمک کنیم کشتی با عظمت انقلاب اسلامی با موفقیت، اقتدار و سربلندی در اقیانوس مواج سیاست ها و توطئه های دشمنان جهانی به سلامت به مقصد برسد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امروز باید بیشترین استفاده و بهره وری را از ظرفیت های موجود داشته باشیم افزود: هنر مردان الهی این است که از امکانات و شرایط موجود بهترین مدیریت و تدبیرها را داشته باشند.

دری نجف آبادی اضافه کرد: نشاط و شادابی همواره باید در مدیریت‌ها همراه باشد و پشتوانه عظیم معنوی انقلاب به ما روحیه عظیم توکل می‌دهد و لذا باید به‌خوبی از آن استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه فرهنگ غدیر هویت مسلمانان است بیان کرد: غدیر موضوع بین حق و باطل و عدالت و ظلم است. غدیر نشان‌دهنده راه اولیای خدا و ولایت الهی که در  مقابل آن راه باطل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ به‌وضوح نشان داده قدرت‌های بدون پشتوانه الهی ماندگاری ندارند افزود: انقلاب اسلامی به‌وضوح نشان داده که اگر با ملت باشیم موفق خواهیم بود.

دری نجف‌آبادی بابیان اینکه امام(ره) به پشتوانه نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) و مردمی موفق به تشکیل انقلاب شد گفت: امروز نیز به این دو پشتوانه بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی نیازمند هستیم و باید قدر آنها را بدانیم.

امام‌جمعه اراک با تأکید بر اینکه نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر دنیای از معارف ناب در آن نهفته است افزود: امروز باید بر روی این نامه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام شود چراکه امیرالمؤمنین(ع) در هزاران سال قبل به بسیاری از موضوعاتی که امروز بشریت درگیر آن است از جمله حقوق بشر اشاره کرده است.

وی با یادآوری این نکته که فرهنگ علوی امروز راهگشای مشکلات کشور است بیان کرد: چراکه مکتب امیرالمؤمنین(ع) ابعاد بسیار زیادی دارد که امروز درجات و ابعاد این مکتب ارزشمند و نورانی باید به‌خوبی تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری اعیاد و مناسبت‌های پیش رو یک ضرورت است و دستورالعمل‌های بهداشتی در مناسبت‌ها باید با حساسیت رعایت شوند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه مبارزه با ویروس کرونا نیازمند عزم همه‌جانبه و ملی دارد و همه باید به‌عنوان یک رسالت آن را به‌خوبی انجام دهند بیان کرد: ویروس کرونا یک بیماری مرموز است که منافقانه عمل می‌کند و لذا همه باید رعایت کنیم و نباید از فرصت‌های معنوی و مناسبت‌های بسیار باعظمت پیش رو غفلت کنیم.

امام‌جمعه اراک بابیان اینکه در روزهای آینده برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات را در استان مرکزی داریم و همه مجموعه‌های استان باید همانند مرحله اول در این رزمایش نقش‌آفرینی کنند ادامه داد: رزمایش کمک مؤمنانه نماد خدمت گذاری و مجاهدت است که صحنه‌های بسیار خوبی از خدمت به مردم را در کشور راه‌اندازی کرد.

وی افزود: قربانی‌ها در عید قربان باید با حساسیت و تحت نظارت انجام شوند و نذری‌ها و غذاهای گرم نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبخ شوند و مسئولین نگرانی‌های موجود را برطرف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه خدمت گذاری به مردم و انقلاب یک فرصت بسیار ارزشمند است که همه باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند بیان کرد: نمی‌توان در شرایط کرونایی کشور را تعطیل کرد چراکه تحریم ها و کاهش فروش نفت مشکلات جدی برای کشور ایجاد کرده است. راهگشای این مشکلات توجه به جهش تولید است.

وی با اشاره به اینکه نگاه به شرق مصلحت کشور و به نفع امنیت و اقتصاد کشور است گفت: اظهار نظرات نباید خلاف مصلحت ها و سیاست های کلی نظام باشد چراکه نگاه شرق استعماری نیست و انگیزه های استعماری در آن وجود ندارد اما استکبار جهانی به دنبال چپاول و غارتگری است.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه رشد تولید ملی برای اقتصاد کشور یک ضرورت است و همه قوا باید به رشد تولید اهمیت دهند اضافه کرد: استان مرکزی هم‌ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات غیرنفتی و رشد تولید دارد که باید به‌خوبی استفاده شود.

دری نجف‌آبادی راهکار بیرون رفت از مشکلات و توطئه‌های صهیونیستی و استکبار جهانی را توجه به ظرفیت‌های داخلی عنوان کرد و افزود: بانک‌ها باید در خدمت تولید و رونق تولید باشند و به‌خوبی همیاری و همکاری کنند. ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی باید بر مسئله رونق تولید جدی‌تر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان یک ضرورت است و باید در مسائل و برنامه‌ها اولویت‌های اصلی مشخص شود و امروز امنیت جامعه در همه ابعاد اولویت اصلی کشور است و همه باید نسبت به امنیت جامعه حساسیت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات