مسئول جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه خبر داد؛

رهاسازی بیش از ۲۹۰ هزار قطعه ماهی در استخر‌های ذخیره کشاورزی جلگه رخ

مسئول جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۹۰ هزار قطعه بچه ماهی در سطح ۳۰ هزلر متر مربع استخر کشاورزی منطقه رخ رهاسازی شده است.
کد خبر: ۹۲۶۱۴۷۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
مهدی شیبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۹۰ هزار قطعه بچه ماهی در سطح ۳۰ هزلر متر مربع استخر کشاورزی منطقه رخ رهاسازی شده و امیدواریم در پایان دوره پرورش از این تعداد میزان ۲۵۰ تن گوشت ماهی استحصال شود.
 
وی تصریح کرد: پرورش ماهیان گرمابی و سرد آبی در بخش رخ با توجه به پتانسل بالایی که در زمینه استخر‌های ذخیره آب دارد می‌تواند بستری مناسبی برای تولید گوشت سفید خانواده‌ها باشد.
 
شیبانی با اشاره به اینکه توسعه پرورش ماهی در استخر‌ها ضمن تولید محصول ارگانیک، تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و سرانه مصرف ماهی دارد، خاطرنشان کرد: پرورش ماهیان گرمابی در استخر‌های مذکور علاوه بر کمک به معیشت خانواده‌ها باعث غنی شدن آب در مصارف کشاورزی می‌شود.
 
مسئول جهاد کشاورزی رخ با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ باب استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش رخ وجود دارد، افزود: رها سازی بچه ماهی در حدود ۱۵ استخر طی یکسال گذشته انجام شده که اغلب نیز در مرحله اخذ مجوز پروانه بهره برداری اقدام کرده اند.
 
وی با تاکید بر اینکه این استخر‌ها با بهره وری بالا نقش مهمی در افزایش تولید و بهره برداری ماهی دارند، خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح گام‌های موثری در جهت تولید گوشت سفید و توسعه اشتغال پایدار برداشته می‌شود و از طرفی پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی باعث توسعه آبزی پروری و بهره برداری بهینه از منابع آبی موجود و همچنین غنی سازی آب‌های استحصالی برای مصارف کشاورزی می‌شود.
 
جلگه رخ تربت حیدریه با ۴۷ پارچه آبادی و ۲۶ هزار جمعیت با سطح زیرکشت حدود ۲۰ هزار هکتار زراعت آبی ودیم و ۸۰۰ هکتار باغ از قطب‌های تولید محصولات زراعی و باغی در شهرستان تربت حیدریه و خراسان رضوی است.
 
به گفته رئیس اتحادیه عرضه مرغ و تخم مرغ تربت حیدریه از مجموع ۱۲۰ واحد صنفی فروش مرغ و تخم مرغ در این شهر، ۲۵ واحد گوشت ماهی نیز عرضه می‌کنند. تربت حیدریه در زمینه پرورش ماهی در بین شهرستان‌های خراسان رضوی جایگاه ششم را دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها