خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی شهرستان نهبندان با اشاره به مشارکت هزار و 800 جهادگر این شهرستان در اجرای مرحله نخست رزمایش همدلی مومنانه، گفت: مرحله دوم رزمایش همدلی مومنانه در سه مرحله در ایام عید قربان تا غدیر، دهه اول محرم و دهه آخر محرم در شهرستان نهبندان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۶۱۵۲۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

ابراهیم مرادی پور مسئول بسیج سازندگی نهبندان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا به منظور ارائه خدمات به قشر آسیب پذیر جامعه با آغاز رزمایش همدلی مومنانه سعی بر این شد که طبق فرمایش رهبر انقلاب عمل کنیم.

وی عنوان داشت: در دفتر امام جمعه با دبیری سپاه ناحیه شهرستان جلساتی تشکیل شد که دستگاه های خدمات رسان عضو این جلسه بودند و قرار شد که کمک هایی با هماهنگی بسیج سازندگی بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع و از موازی کاری جلوگیری شود.

مسئول بسیج سازندگی نهبندان افزود: در مرحله اول رزمایش همدلی مومنانه تعداد 3 هزار و 620 بسته معیشتی با ارزش ریالی هر بسته  250هزار تومان در سطح شهرستان توزیع شده است.

مشارکت یک هزار و 809 جهادگر در رزمایش همدلی مومنانه

وی ادامه داد: اقداماتی از قبیل ضدعفونی کردن مساجد، اماکن مذهبی و مدارس  در 85 نقطه را با مشارکت 153 جهادگر انجام دادیم و ضدعفونی اماکن عمومی  220 نقطه را 450 جهادگر انجام دادند.

وی بیان داشت:  هزار و 570 لیتر مواد ضدعفونی در شهر و روستاها توزیع شد و 72 بسته بهداشتی و ضدعفونی کننده تهیه و توزیع شد.

مرادی پور خاطرنشان کرد: فعالسازی سه کارگاه تولید ماسک با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت که دو کارگاه را در پایگاه بسیج راه اندازی کردیم در این کارگاه ها که به طور 24 ساعته به مدت 2 ماه و نیم فعالیت داشتند روزانه  2هزار و 500 ماسک تولید و به دست مصرف کننده رسید.

وی اظهار داشت: اقدامات شاخص در مرحله اول رزمایش، فعالسازی گروه های جهادی محله محور در هر پایگاه بود که دو نقطه هدف برای گروه های جهادی مشخص کردیم و هر گروه جهادی در محدوده جغرافیایی مشخص فعال است.

مسئول بسیج سازندگی نهبندان گفت: به منظور استفاده از ظرفیت اقشار برای فعالیت های جهادی و اینکه موازی کاری صورت نگیرد تقسیم بندی کار صورت گرفت و هر کدام بر اساس توانایی که داشتند امکانات و ابزارهای لازم را به میدان آوردند و در این زمینه جهاد کشاورزی و شهرداری با ما همکاری لازم را داشتند.

وی عنوان کرد: با هدف ترویج ازدواج آسان اهداء 20 کمک هزینه ازدواج با ارزش هر جهیزیه 20 میلیون تومان و برگزاری مراسم جشن ازدواج در روستای چاهداشی نهبندان توسط سپاه ناحیه با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام شد که در این بخش نیز از کمک خیرین و ظرفیت ادارات بهره بردیم.

مرادی پور با بیان اینکه تمام اقدامات صورت گرفته در رزمایش همدلی مومنانه توسط گروه های جهادی صورت گرفت، افزود: یک هزار و 809 نفر جهادگر در قالب اردوهای جهادی یک روزه در این طرح مشارکت داشتند.

آغاز مرحله دوم رزمایش همدلی مومنانه

وی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش همدلی مومنانه را در سه گام برگزار می کنیم، افزود: این مراحل در عید قربان تا غدیر، دهه اول محرم و دهه آخر محرم اجرا می شود.

مسئول بسیج سازندگی نهبندان گفت: ارزش بسته های معیشتی که تاکنون جمع آوری شده 106 میلیون و 500 هزار تومان است و 7 هزار غذای گرم با کمک خیرین در عید غدیر در روستاهای مرزی نهبندان توزیع خواهد شد و در حال جمع آوری کمک ها هستیم که حتما مبالغ بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 4 کمک هزینه ازدواج آسان به ارزش 32 میلیون تومان جمع آوری کردیم که به دلیل تورم بازار و گرانی لوازم به دنبال افزایش این مبلغ هستیم.

مرادی پور با اشاره به برگزاری یادواره جهادگران آسمانی گفت: در شهرستان نهبندان 5 جهادگر آسمانی داریم که در سال 81 حین بازگشت از اردوی جهادی در اثر واژگونی خودرو جانشان را از دست دادند.

 وی ادامه داد: در سفری که اخیرا دکتر زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور به نهبندان داشتند دیداری با خانواده های جهادگران آسمانی صورت گرفت.

مسئول بسیج سازندگی نهبندان با بیان اینکه پروژه قنات اکبرآباد دهک را به نام جهادگران آسمانی بهره برداری شد، افزود: جمعه 10 مرداد اولین یادوراه 35 جهادگر آسمانی کشور با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه یادواره جهادگران آسمانی در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها