مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد

لزوم اجرای طرح «هر روستا یک سمن» در همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: اگر ما طرح «هر روستا یک سمن» را مطرح کنیم و از ظرفیت خود استفاده کنیم مشکلات مردم حل می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۱۶۸۱
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱

لزوم اجرای طرح «هر روستا یک سمن» در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن جهانشیر در دیدار با سمن ایثار، شهادت، کارآفرینی اظهار داشت: مناطق روستایی، حاشیه و دور از مرکز هیچ چیز از مرکز کم ندارد.

وی با بیان اینکه اگر به این مناطق توجه شود دارای ظرفیت پتانسیل بسیار پیچیده ای است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: جامعه مخاطب ما جامعه‌ای است که در سطح استان همدان نیازمند این است که در تمام حوزه‌ها و مناطق که دارای فعالیت هستند به صورت ویژه توجه شود.

وی ادامه داد: عزم و اراده جوان وقتی در حوزه مدیریت ورود پیدا می‎کند مدیریت پویاتر و فعال تر می‌شود، یک انرژی دارد که این را به سایر حوزه‌ها انتقال می‌دهد.

جهانشیر با بیان اینکه امروز باید طوری تلاش کرد که وقتی فردا به چشم گذشته به ما نگاه کردند موجب تاسف و تاثر دیگران نباشد، ابراز داشت: اگر می‌خواهیم در حوزه روستایی فعالیت کنیم نقطه موفقیت ما این است جذابیت کار در سمن به نحوی باشد که روستاییان فکر مهاجرت به سرشان نزند.

وی با اشاره به اینکه این مستلزم این است که ما مقدماتی فراهم کنیم و کاری انجام دهیم که باعث شود کسی از روستا خارج نشود، خاطرنشان کرد: اگر ما موضوع اشتغال را در مناطق روستایی به صورت درست و پایدار حل کنیم مشکلات شهر هم حل می‌شود و پیرو آن مشکل کشور هم حل می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: اگر ما طرح «هر روستا یک سمن» را مطرح کنیم و از ظرفیت خود استفاده کنیم مشکلات مردم حل می‌شود.

وی با بیان اینکه این سمن نباید اولین و آخرین سمن روستا باشد، ابراز داشت: باید زیرمجموعه داشته باشید و سمن‌های دیگر هم با استفاده از تجربه شما در حوزه‌های مختلف ثبت شود.

جهانشیر تصریح کرد:  اگر بتوانیم فضای ورزشی را به مرحله بهره‌برداری برسانیم و در روستا سمن خود را معرفی کنیم که مردم بدانند برای خدمت آمده‌اید بهتر می‌توان کار انجام داد.

وی با اشاره به اینکه چمن مصنوعی قبل از ۶ ماهه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: اگر درست کار کرده و تصمیم‌گیری شود زنجیره خوبی ایجاد می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه زمینه اشتغالزایی در روستا را شناسایی کنید و برای جوانان شغل ایجاد کنید، گفت: یک برنامه مجازی در حوزه توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت با نام سمن انجام دهید که بسیار اثربخش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار