خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه ناحیه ملایر در گفت‌وگو با «بسیج»:

قدرت آمریکا به چالش کشیده شده است/ آمریکا به دنبال احیای ابرقدرتی خویش بر دنیا است

مسئول سیاسی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه در سالیان اخیر قدرت آمریکا از طرف برخی کشورها نظیر روسیه، چین، ایران و کره شمالی به چالش کشیده شده است، گفت: آمریکا به شدت دنبال احیای ابرقدرتی خویش و سیطره مجدد بر کل نظام‌های سیاسی و نظامی دنیا است.
کد خبر: ۹۲۶۱۷۵۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

قدرت آمریکا به چالش کشیده شده است/ آمریکا به دنبال احیای ابرقدرتی خویش بر دنیا است یوسف نجف‌پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به حادثه شرکت هواپیمایی ماهان اظهار داشت: در باب ایجاد اختلال برای هواپیمای مسافربری ماهان از سوی دو جنگنده اف ۱۵ آمریکا باید به چند نکته توجه داشت.

وی افزود: اولین نکته‌ای که باید مدنظر قرارگیرد این است که آمریکا به شدت دنبال احیای ابرقدرتی خویش و سیطره مجدد بر کل نظام‌های سیاسی و نظامی دنیا است .

مسئول سیاسی سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: پس از فروپاشی شوروی در دنیا یک قدرت به رسمیت شناخته می‌شد و مرادف با مفهوم ابرقدرت نظامی، اقتصادی و ... یک کشور وجود داشت و آن آمریکا بود.

وی با اشاره به اینکه در سالیان اخیر قدرت آمریکا از طرف برخی کشورها نظیر روسیه، چین، ایران و کره شمالی به چالش کشیده شده است، گفت: در مواردی که ایران ابرقدرتی آمریکا را به چالش کشیده است می‌توان به اسارت تفنگداران دریایی آمریکا، سرنگونی پهباد گلوبال هاوک، شخم زدن پایگاه عین الاسد و... اشاره کرد.

نجف‌پور بیان کرد: با توجه به این قضایا پوشالی بودن قدرت نظامی آمریکا برای سایر کشورها بیشتر هویدا شده تا آنجا که یک گروهک نظامی مانند طالبان هم به خود جسارت انهدام هواپیمای نظامی آمریکا را می‌دهد و تعدادی از افسران عالی رتبه نظامی و امنیتی آمریکا را به درک واصل می کند و در این میان آمریکا از اینکه قدرت نظامیش از طرف برخی کشورها مورد تهدید واقع شده بسیار هراسان است و با اینگونه رفتارها می‌خواهد ابرقدرتی خویش را بازیابد.

وی تصریح کرد: مسئله دومی که باید مد نظر باشد اینکه هدف جنگنده‌های آمریکایی این بوده که سامانه پدافند هوایی سوریه را دچار اختلال کنند به گونه‌ای که سامانه پدافند هوایی سوریه به اشتباه هواپیمای مسافربری ماهان را مورد شلیک قرا دهد و آن را ساقط کند که با عکس‌العمل به موقع و حرفه‌ای خلبان هواپیمای ایرانی هدف آمریکا محقق نشد.

مسئول سیاسی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه دولت آمریکا و شخص ترامپ از سوی طیف وسیعی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مورد انتقاد است، گفت: عملیات نظامی آمریکا در زمان ترامپ نتیجه در خور توجهی را عاید آمریکا نکرده است و در زمان ترامپ هرجا آمریکا از نظر نظامی وارد شده در پس آن تحقیر شده است و در این وادی نیز ترامپ به شدت به دنبال رهایی از این وضعیت است.

وی با اشاره به عدم توجه آمریکایی‌ها به قوانین بین‌الملل افزود: نهادها و سازمان‌های بین‌المللی عمدتا در راستای اهداف استکبار جهانی و به خصوص آمریکا بنیان یافته‌اند و گستاخی آمریکا به حدی است که حتی به قوانین نهادهای بین‌الملل هم چندان وقعی نمی‌نهد و هرجا منافعشان با قوانین سازمان‌های بین‌الملل در تضاد باشد به سمت منافع خویش روی می‌نهند.

نجف‌پور عنوان کرد: با توجه به اینکه آمریکا و دنباله‌رو‎های آن، از نظریات افرادی مانند ماکیاول تغذیه می‌کنند اینگونه عملکردها چندان دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: هر کُنشی یک واکنشی به همراه دارد و بر اساس قواعد عقلی در قبال هر عملی باید یک عکس العملی اتفاق بیفتد و باز بر مبنای همان قواعد عقلی باید بین عمل و عکس العمل سنخیت و تلازم وجود داشته باشد بنابراین از نظام مقتدر و با عزت جمهوری اسلامی انتظار این است به مانند گذشته اینگونه افسارگسیختگی‌ها را پاسخ دهد و پاسخی متناسب و درخور با عمل شنیع و یاغی‌گرایانه آمریکا بدهد تا از تکرار موارد بعد جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار