عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اگر کره جنوبی باز به تعهداتش در مذاکرات با ایران عمل نکند و بد عهدی کند مجلس به دنبال این است که یک طرح ۲ فوریتی برای ممنوعیت واردات کلیه کالاهای کره ای تدوین کند.
کد خبر: ۹۲۶۱۸۷۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی مسئولان کره جنوبی برای مذاکره با ایران برای بازگرداندن طلب 7 میلیارد دلاری به کشورمان ، اظهار داشت: مسئولان جمهوری اسلامی باید دیپلماسی مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهند و یک موضع قاطع در مقابل این کشورها داشته باشند و اعلام آمادگی مسئولان کره ای برای مذاکره با ما نشان دهنده این است که ما در نوع ادبیات و رفتارمان در قبال این کشور موفق بوده ایم.

وی تصریح کرد: اگر کره جنوبی باز به تعهداتش در مذاکرات با ایران عمل نکند و بد عهدی کند مجلس به دنبال این است که یک طرح 2 فوریتی برای ممنوعیت واردات کلیه کالاهای کره ای تدوین کند و مطمئن هستم با توجه به جوی که در مجلس وجود دارد این طرح رأی خواهد آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت کره جنوبی باید به سرعت در این زمینه اقدامی انجام دهد، ادامه داد: دولت و مسئولان بانک مرکزی و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز باید برای دفاع از حق و حقوق مردم و آزاد سازی هفت میلیارد دلار بدهی کره جنوبی اقدامات موثر انجام دهد.

علیزاده در همین راستا، افزود:حجم بالایی از کالاهای لوازم خانگی، تلفن همراه و خودرو در بازار ایران اختصاص پیدا کرده به کالا های کره جنوبی، اگر ما آن را وارد نکنیم بخش عظیمی از کالا های صادراتی آنها با مشکل مواجه خواهد شد که قطعا اگر مسئولان کره ای به تعهدات خود عمل نکنند مجلس پیگیر این ممنوعیت خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها