خبرهای داغ:

تجهیز بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به دستگاه C-ARM+تصاویر

به منظور خدمت رسانی بهتر به شهروندان، بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود مجهز به دستگاه C-ARM شد.
کد خبر: ۹۲۶۲۰۰۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود (معاون توسعه مدیریت و منابع واحد، مسؤول اتاق عمل، مسؤول قسمت تصویربرداری و مسؤول تجهیزات پزشکی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)) دستگاه C-ARM ساخت یک شرکت ایرانی در این بیمارستان راه اندازی شد.
دستگاه C-ARM که نام آن از بازوی C. شکل آن نشأت گرفته اغلب برای انجام مطالعات و تست‌هایی که حداکثر انعطاف پذیری و سازگاری را از نظر پوزیشن دهی نیاز داشته باشد از جمله مطالعات آنژیوگرافی، مطالعات درمانی (قرار دادن استنت در عروق، بایوپسی پروستات و آمبولیزاسیون) مطالعات قلبی و ارتوپدی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این سیستم از یک ژنراتور (منبع اشعه ایکس) و یک تقویت کننده تصویر یا دتکتور فلت پنل تشکیل شده و بازوی C. شکل آن به سایر اجزای دستگاه متصل است و اجازه حرکت افقی، عمودی و همچنین در اطراف محور‌ها را می‌دهد؛ بدین ترتیب اشعه ایکس از هر زاویه‌ای از بدن بیمار قابلیت عبور کردن را دارد.
دستگاه C-ARM علاوه بر توانایی‌های رادیوگرافی، برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می‌گردد. این سیستم تصاویر X-RAY را به صورت بلادرنگ (Real time) با قدرت تفکیک بسیار بالا تولید می‌کند و بدین ترتیب به پزشک این امکان را می‌دهد که با مشاهده پروسه عمل جراحی به سرعت اصلاحات لازم را انجام دهد.
دستگاه C-ARM در موارد متعددی در بیمارستان‌ها و اتاق‌های عمل از جمله در عمل‌های جراحی ارتوپدی (گذاشتن پیچ و پلاک، چک کردن محل صحیح قرار گرفتن پروتز)، در عمل‌های جراحی مغز و اعصاب (گذاشتن پروتز در ستون فقرات و گردن)، در عمل‌های جراحی یورولوژی (در عمل‌های جراحی PCNL جهت دسترسی به محل سنگ)، کارگذاری پیس میکر قلبی، در موارد مفقود شدن گاز خط دار، ابزار جراحی و نیدل، در عمل جراحی خارج سازی جسم خارجی و ... قابل استفاده است.
لازم به ذکر است بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شاهرود یک بیمارستان یکصد تختخوابی آموزشی-درمانی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است که دارای خدمات انواع ویزیت متخصص (کلینیک) مثل داخلی، جراحی، پوست، چشم، مغز و اعصاب، زنان، اطفال، ارتوپدی، روانپزشکی، قلب، اورولوژی، گوش و حلق و بینی و ... و خدمات پاراکلینیک مثل آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی، سونوگرافی، ناباروری، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، سنگ شکن، داروخانه، سی تی و ام آر آی، اورژانس، نوار عصب و عضله و ... است و با تجهیز آن به دستگاه C-ARM بسیاری از اعمال پیچیده ارتوپدی و جراحی‌های مغز و اعصاب در این بیمارستان امکان پذیر خواهد شد.
به گزارش بسیج در این بیمارستان که دارای بخش‌های درمانگاهی مثل گوش و حلق و بینی (ENT)، اطفال، اورژانس، پزشک عمومی، بیماران دیالیزی، پوست، جراحی عمومی، چشم، داخلی، نورولوژی، زنان و زایمان، فوق تخصصی غدد، فیزیوتراپی، ICU ده تخت و CCU ده تخت نیز می‌باشد، تعرفه دولتی برای خدمات درمانی ارائه می‌شود و کلیه بیمه‌های پایه و تکمیلی نیز پوشش داده می‌شود؛ به گونه‌ای که اگر کسی بیمه تکمیلی داشته باشد نیاز نیست برای دریافت خدمات هیچ هزینه‌ای پرداخت کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها